Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΔΕΔΔΗΕ σε πρώτο πλάνο - Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα σε εσωτερική λειτουργία, δίκτυα και υπηρεσίες

Κεντρική θέση στα σχέδια εκσυγχρονισμού και μετασχηματισμού του Διαχειριστή Δικτύου Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) κατέχει η παράμετρος «ψηφιοποίηση», όπως υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ  Αναστάσιος Μάνος, μιλώντας από το βήμα του Athens Investment Forum που πραγματοποιήθηκε

την προηγούμενη εβδομάδα.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε, ο εκσυγχρονισμός και η ψηφιοποίηση της εταιρείας υλοποιείται σε τρία επίπεδα:

  • Εσωτερική οργάνωση και λειτουργία
  • Δίκτυο
  • Παρεχόμενες υπηρεσίες.

Σε ότι αφορά την εσωτερική λειτουργία της εταιρείας, ήδη έχουν τεθεί σε εφαρμογή ή προχωρούν η διαρκής παρακολούθηση και ανάλυση επιχειρησιακών δεικτών (KPIs), η υλοποίηση συστήματος MIS (Management Information System), η αλλαγή των κανονισμών και η αυτοματοποίηση διαδικασιών, ζητήματα τα οποία έχουν οδηγήσει στην ουσιαστική βελτίωση της επιχειρησιακής απόδοσης της εταιρείας σε όλους τους τομείς, όπως ανέφερε ο κ. Μάνος.

Ένα απλό δείγμα των παραπάνω είναι ακριβώς η ταχύτερη διεκπεραίωση (παρά την αναντιστοιχία με τις ανάγκες της αγοράς) των αιτημάτων για συνδέσεις ΑΠΕ, όπου μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2020, η εταιρεία ανταποκρίθηκε σε τριπλάσια αιτήματα συγκριτικά με ολόκληρο το 2019, τόσο σε πλήθος όσο και σε ισχύ.

Στο κομμάτι του Δικτύου, ο ΔΕΔΔΗΕ προχωρά την απαραίτητη προεργασία για το roll out των έξυπνων μετρητών, υλοποιεί έργα όπως το GIS, τα συστήματα SCADA αλλά και ένα πλήθος νέων καινοτόμων εφαρμογών και ολοκληρωμένων λύσεων που ψηφιοποιούν τη λειτουργία όλου του Δικτύου, μετατρέποντάς το σταδιακά σε ένα έξυπνο δίκτυο ικανό να διαχειριστεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο την αυξημένη διείσδυση των ΑΠΕ, αλλά και όλες τις προκλήσεις από τη διεσπαρμένη παραγωγή.

Στο τρίτο σκέλος της ψηφιοποίησης, αυτό των παρεχόμενων υπηρεσιών, ο ΔΕΔΔΗΕ μετράει μια νέα εφαρμογή (MyDeddieApp) όπου μπορεί κανείς να δηλώσει μια βλάβη μέσα σε λίγα λεπτά, ενώ πλήρως αναβαθμισμένη είναι και η τηλεφωνική εξυπηρέτηση, η οποία εμφανίζεται τουλάχιστον 22% πιο γρήγορη σε σχέση με παλαιότερα με την εφαρμογή του συστήματος ticketing για επιστροφή κλήσεων.

Βαίνοντας προς την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, όπως έχει ανακοινωθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ιδιαίτερη σημασία αποκτάει το γεγονός ότι ο ΔΕΔΔΗΕ έπαψε να καταγράφει μείωση στη Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή του Βάση (ΡΠΒ), όπως συνέβαινε την τελευταία πενταετία, χάνοντας περί τα 150 εκατ. ευρώ, και πλέον ο προγραμματισμός για το 2020 περιλαμβάνει αύξηση των επενδύσεων μετά από πολλά χρόνια.

Μιχάλης Μαστοράκης
 energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου