Οι προκλήσεις της ανακατασκευής της παγκόσμιας οικονομίας έως το 2050 ήταν ήδη τεράστιες, ακόμη και πριν από την έλευση του Covid-19
H ιδέα μιας ενεργειακής μετάβασης σε αυτό που ονομάζεται «καθαρός μηδενικός άνθρακας» έως το 2050 ενσωματώνεται στις στρατηγικές επενδυτών, εταιρειών και στις πολιτικές
κυβερνήσεων.Υπάρχουν ευρείες εκκλήσεις για μεγάλα πράσινα ερεθίσματα, ενώ τα
επιτόκια είναι χαμηλά. Εάν εκλεγεί το ευρύ σχέδιο κλιματικών αλλαγών του
Joe Biden θα βάλει τις ΗΠΑ στον ίδιο δρόμο που πορεύονται οι
κυβερνήσεις της Βρετανίας και της Ευρώπης. Ακόμα και χωρίς το Covid-19, η
ενεργειακή μετάβαση ήταν δύσκολη.
Όπως αναμεταδίδει το «The
Guardian», το “Sprint” είναι μια καλή λέξη για να περιγραφεί η πορεία
προς τον στόχο του 2050. Για 3 δεκαετίες είναι ένας σύντομος χρόνος για
να ξαναχτιστούν τα θεμέλια μιας παγκόσμιας οικονομίας 87 δισ. δολαρίων
πριν από το Covid-19 – μια οικονομία που βασίζει το 84% στα ορυκτά
καύσιμα. Η ενέργεια μεταβαίνει – εξελίσσεται – για περισσότερους από
τέσσερις αιώνες.
Λόγω της παρουσίας του Covid-19, το πιο άμεσο ερώτημα είναι ποιος θα είναι ο αντίκτυπος του στη χρήση καυσίμων. Έξι χρόνια ψηφιοποιήσεις συμπιέστηκαν σε έξι μήνες. Εδώ και χρόνια, γίνεται λόγος για το «γραφείο του μέλλοντος». Αλλά τώρα γνωρίζουμε ότι για τους πολλούς, το γραφείο του μέλλοντος θα είναι στο σπίτι, για τουλάχιστον δύο ή τρείς ημέρες την εβδομάδα. Επομένως, το αποτέλεσμα θα είναι να μειωθεί η χρήση καυσίμων.
Ωστόσο το μεγάλο ερώτημα, πέρα από τις αλλαγές στη συμπεριφορά, είναι το ζήτημα των χρημάτων και οι μεγάλες δαπάνες των κυβερνήσεων. Το κλιματικό σχέδιο του Biden συνοδεύεται από τιμή 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το ερώτημα είναι, θα έχουν οι κυβερνήσεις τα χρήματα και την ευελιξία να ξοδεύουν όταν εξαντλούν μεγάλα ποσά χρέους για να αντιμετωπίσουν την άμεση κρίση;
Οι οικονομικοί πόροι που μπορούν να διαθέσουν οι κυβερνήσεις πίσω από την ενεργειακή μετάβαση θα αντιμετωπίσουν σημαντικούς περιορισμούς.
Οι κυβερνήσεις σίγουρα θα χρησιμοποιήσουν τις κανονιστικές τους
εξουσίες και κυρώσεις για να προωθήσουν το sprint. Οι απαγορεύσεις για
την πώληση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στη δεκαετία του 2030
εξαπλώνονται.
Θα στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου
του άνθρακα από αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά που, από κοινού, που
ευθύνονται για περίπου το 11% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
παγκοσμίως.
Η ενεργειακή μετάβαση από εδώ που βρισκόμαστε μέχρι
εκεί θα είναι το βασικό μέρος για να δαπανήσουν χρήματα οι κυβερνήσεις.
Αυτό θα είναι κρίσιμο για την επιτάχυνση του μεγάλου σπριντ που ήδη έχει
ξεκινήσει.
www.worldenergynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου