Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

Οδύσσεια στο έλεος της ΔΕΗ

Οδύσσεια στο έλεος της ΔΕΗ 

Ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας αντιμετωπίζει καταναλωτές που δεν έχουν καμία οφειλή σαν κλέφτες, τους κόβει το ρεύμα και τους σέρνει στα δικαστήρια. ● Χαρακτηριστική η περιπέτεια δύο οικογενειών σε διαμέρισμα στον Πειραιά, που κόπηκε το ρεύμα χωρίς λόγο.

Στην καρδιά του χειμώνα και εν μέσω πανδημίας και καραντίνας ο

Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) παράνομα και εκβιαστικά έκοψε το ρεύμα πριν από δύο εβδομάδες για τέσσερις μέρες σε τετραμελή οικογένεια σε διαμέρισμα στον Πειραιά χωρίς να υπάρχει ούτε ένα ευρώ οφειλής προς τη ΔΕΗ!

Η συγκεκριμένη οικογένεια με δύο μικρά παιδιά νοικιάζει το διαμέρισμα και δεν υπάρχει καμία οφειλή ούτε των μισθωτών ούτε των εκμισθωτών. Μάλιστα η διακοπή έγινε χωρίς καμία προηγούμενη γραπτή ή προφορική ενημέρωση τόσο των ενοικιαστών του διαμερίσματος όσο και των ιδιοκτητών (παράβαση Ν1871/2017, άρθρο 6, παρ. 4).

Μετά από μια απίστευτη ταλαιπωρία όλων και ενώ ήδη είχε γίνει η καταγγελία προς την «Εφ.Συν.», προέκυψε πως ο ΔΕΔΔΗΕ προέβη στη διακοπή της ηλεκτροδότησης από μη τεκμαρτή ρευματοκλοπή των ιδιοκτητών που εικάζεται ότι πραγματοποιήθηκε πριν από περίπου πέντε χρόνια.

Οι τελευταίοι έμειναν άναυδοι καθώς, όπως έμαθαν μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο, κατηγορούνται για ρευματοκλοπή για την περίοδο 22/5/2015-30/5/2016. Κατηγορούνται μάλιστα πως... έκλεψαν 6.650 KWΝ, που αντιστοιχεί σε ποσό 1.584 ευρώ.

Η «Εφ.Συν.» διαπίστωσε βάσει εγγράφων πως καμία ρευματοκλοπή δεν έχει διαπραχθεί, παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς του ΔΕΔΔΗΕ. Το διαμέρισμα εκείνη την περίοδο ήταν άδειο και ξενοίκιαστο για αρκετούς μήνες λόγω της βαθιάς οικονομικής κρίσης, όπως αποδεικνύεται μεταξύ άλλων από τη δήλωση Ε2 των ιδιοκτητών στην Εφορία, τον λογαριασμό της ΕΥΔΑΠ (σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης) και βέβαια τις μαρτυρίες όλων των ενοίκων της πολυκατοικίας. Οι ιδιοκτήτες δεν έκοψαν το ρεύμα ώστε να το δείχνουν σε πιθανούς ενοικιαστές και για να κάνουν εργασίες μικροεπισκευών.

Οι τεχνικοί του ΔΕΔΔΗΕ, όμως, βλέποντας τις πολύ μικρές καταναλώσεις (λίγες δεκάδες μόλις KW), αποφάνθηκαν με έωλο σκεπτικό ότι είχε πραγματοποιηθεί κάποια ρευματοκλοπή (χωρίς να προσδιορίζουν επακριβώς ποιος την έχει κάνει), φαινόμενο το οποίο πράγματι είχε διογκωθεί την περίοδο 2011-2018 με απώλειες εκατ. ευρώ για τον οργανισμό. Μαζί με τα ξερά ας καούν και τα χλωρά.

Λίγους μήνες αργότερα και ενώ κανείς δεν ενημερώθηκε για την υποτιθέμενη παράβαση, το διαμέρισμα νοικιάστηκε, με τον ενοικιαστή να παραλείπει να περάσει στο όνομά του τον λογαριασμό (συνήθης παράλειψη-κακή πρακτική).

Εκτοτε κανείς δεν ασχολήθηκε, οι λογαριασμοί πληρώνονταν κανονικά μέχρι που τον περασμένο Δεκέμβριο, στο όριο δηλαδή της παραγραφής του υποτιθέμενου αδικήματος, υπήρξε κλήση για ένορκη κατάθεση ως ύποπτης για τέλεση πλημμελήματος της γηραιάς ιδιοκτήτριας, η οποία όμως είχε προ πολλού... αποβιώσει και το διαμέρισμα είχε περάσει στα παιδιά της.

Στο Πταισματοδικείο εμφανίστηκαν για κατάθεση τα παιδιά της αποθανούσας και αρνήθηκαν οποιαδήποτε κατηγορία. Ομως ο ΔΕΔΔΗΕ είχε βγάλει την ετυμηγορία του από πριν και χωρίς να έχει γίνει κανένα δικαστήριο! Στις 4 Νοεμβρίου 2020 ο ΔΕΔΔΗΕ εκδίδει ειδοποίηση πληρωμής οφειλής ύψους 1.584 ευρώ, πληρωτέο μάλιστα μέχρι 4.12.2020, χωρίς να ειδοποιεί κανέναν. Τελικά στις 26 Ιανουαρίου 2021 απροειδοποίητα έκοψε το ρεύμα αφήνοντας την οικογένεια στο σκοτάδι και στο ψύχος.

Ο ΔΕΔΔΗΕ αρνήθηκε να δώσει στον ενοικιαστή την ειδοποίηση πληρωμής (με την αιτιολογία ότι δεν ήταν στο όνομά του). Ετσι με εκβιαστικό τρόπο ζητήθηκε από τους ιδιοκτήτες να πληρώσουν το ποσό για να συνδεθεί το ρεύμα. Οι τελευταίοι πήγαν στο αρμόδιο υποκατάστημα του ΔΕΔΔΗΕ Πειραιά (Καμίνια) και δεν τους επιτράπηκε να δουν κανέναν αρμόδιο, ούτε καν να μπουν στο κτίριο, με το πρόσχημα της πανδημίας. Επί μία ημέρα κανείς δεν απαντούσε επίσης στα τηλέφωνα.

«Εδώ είναι φυλακές»

Επιπλέον οι ίδιοι επιχείρησαν την προηγούμενη εβδομάδα να καταθέσουν ένσταση στο συγκεκριμένο υποκατάστημα του Πειραιά (Καμίνια), τους το αρνήθηκαν, κανείς δεν τους απάντησε, τους άφησαν μια ώρα υπό βροχή να αναμένουν απάντηση και ένας υπάλληλος σεκιούριτι, αφού πρώτα τους μέμφθηκε («εδώ είναι φυλακές, αν ήρθατε εδώ, την πατήσατε»), τους έστειλε στα γραφεία της διοίκησης στην οδό Καλλιρρόης, όπου επίσης τους αρνήθηκαν την πρόσβαση και στη συνέχεια τους έστειλαν στη νομική υπηρεσία του ΔΕΔΔΗΕ της Συγγρού, όπου επίσης τους αρνήθηκαν την κατάθεση ένστασης.

Υποκύπτοντας τελικά στον διαφαινόμενο εκβιασμό του ΔΕΔΔΗΕ εξαιτίας της διακοπής ρεύματος στην οικογένεια, οι ιδιοκτήτες αναγκάστηκαν να πληρώσουν δύο δόσεις προστίμου, ύψους 800 ευρώ. Το ποσό πληρώθηκε παρότι δεν αναγνωρίζεται η οφειλή. Ακόμα και μετά όμως την πληρωμή το διαμέρισμα παρέμεινε με κομμένο το ρεύμα για μια μέρα και χρειάστηκε η καταγγελία από την πλευρά της «Εφ.Συν.» για να επανέλθει η ρευματοδότηση!

Απευθύναμε συγκεκριμένα γραπτά ερωτήματα (τρεις φορές) προς τον ΔΕΔΔΗΕ για τους λόγους της συνεχιζόμενης ταλαιπωρίας, ψυχολογικής και οικονομικής, δύο οικογενειών.

Η μοναδική απάντηση που λάβαμε προφορικά είναι πως δεν μπορούν να μας δώσουν προσωπικά δεδομένα για οποιονδήποτε πελάτη και ούτε να μιλήσουν για συγκεκριμένη υπόθεση. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε πως αυτές οι πρακτικές είναι ο τρόπος που εφηύρε ο ΔΕΔΔΗΕ για να καλύψει τις εντυπωσιακές για την εποχή αυξήσεις και τα μπόνους που έδωσαν εν μέσω πανδημίας στους εαυτούς τους τα μέλη του Δ.Σ. («Εφ.Συν.», «Δεκαχίλιαρα με τη σέσουλα για τα στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ», 2/2/2021).

 

 www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου