Στο χτίσιμο ενός υγιούς χαρτοφυλακίου πελατών στη χαμηλή τάση που θα κυριαρχούν νοικοκυριά κι επιχειρήσεις με εμπρόθεσμες πληρωμές των λογαριασμών ρεύματος και θα καταναλώνουν πάνω από 2 Μεγαβατώρες το χρόνο στοχεύει η ΔΕΗ στην προσεχή τριετία.
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας για την περίοδο 2021-2023 που παρουσίασε η διοίκηση σε περισσότερους από 200
αναλυτές και επενδυτές (δείτε στα συνοδευτικά αρχεία, στο τέλος του κειμένου, ολόκληρη την παρουσίαση), σε τρία χρόνια ο αριθμός των πελατών της θα μειωθεί από τα 6,1 εκατομμύρια (που ήταν τον Σεπτέμβριο) σε 4,7 εκατομμύρια. Θα έχει πια ένα μερίδιο 54% στην προμήθεια από 64%, σήμερα.Η επιχείρηση, σύμφωνα με την παρουσίασε στην Investor Day, θέλει να ελέγξει τη διαρροή των εκατοντάδων χιλιάδων πελατών της προς τους ανταγωνιστές ώστε να κρατήσει τους «χρυσούς». Αλλά ταυτόχρονα θα επιδιώξει να αποσπάσει από ανταγωνιστές της, τους καλούς πελάτες που της έφυγαν τα προηγούμενα χρόνια. Το ποσοστό των «χρυσών» πελατών» θέλει να το ανεβάσει το 2023 στο 58% του πελατολογίου της χαμηλής τάσης από 48% που είναι σήμερα.
Πώς θα το καταφέρει αυτό; Σύμφωνα με την παρουσίαση η ΔEΗ σχεδιάζει ειδικά προγράμματα πιστότητας, στοχευμένες και προσαρμοσμένες ανάλογα με το καταναλωτικό προφίλ προσφορές αλλά και προσφορές στο ηλεκτρικό ρεύμα μέσω του ψηφιακού της δικτύου. Οι τελευταίες μάλιστα το 2023 θα αντιστοιχούν στο 30% των πελατών της στη χαμηλή τάση από μηδενικές που είναι σήμερα. Επιπλέον, θα στραφεί στις υπηρεσίες ενεργειακής απόδοσης με προγράμματα προς καταναλωτές και επιχειρήσεις παρέχοντας προσφορές που θα αντιστοιχούν στο 15% του πελατολογίου της στη χαμηλή τάση. Έμφαση θα δώσει επίσης και στα προγράμματα «πακέτο» ηλεκτρισμού – φυσικού αερίου.
Η αξιοποίηση των ηλεκτρονικών δικτύων πώλησης θα έρθουν στην πρώτη γραμμή κι ένας εκ των στόχων είναι το ποσοστό των ηλεκτρονικών λογαριασμών (e-bills) να ανέλθει στο 42% των πελατών της το 2023 από 10% που είναι σήμερα.
Η ΔEΗ δεν θα εγκαταλείψει, όμως και τα παραδοσιακά καταστήματα της. Ήδη έχει ξεκινήσει την ανακαίνιση τους τόσο αρχιτεκτονικά, όσο και με την τοποθέτηση για παράδειγμα μηχανημάτων αυτόματης πληρωμής. Από τα 110 σήμερα θέλει να τα αυξήσει στα 150 το 2023. Επιπλέον θέλει να μπορούν να ενεργοποιούν 300.000 νέους λογαριασμούς (συμβάσεις) από 130.000 σήμερα.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας σκοπός αυτών των δράσεων της είναι τα EBITDA της λιανικής να ανέλθουν στα 466 εκατ. από τα 104 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Ουσιαστικά με βάση τον στόχο για λειτουργική κερδοφορία 1,1 δισ. ευρώ το 2023 τα EBITDA της προμήθειας θα αντιστοιχούν σχεδόν στο 40%. Επιπλέον, με τη στόχευση της στους «χρυσούς» πελάτες και προφανώς και με την αναπροσαρμογή της τιμολογιακής της πολιτικής η εταιρία θέλει να πετύχει περιθώριο κέρδους (EBITDA) στο 11% από 2% σήμερα.
Από τα πλάνα της επιχείρησης δεν λείπει βέβαια και η μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών της από τα 2,7 στα 2,2 δισ. ευρώ το 2023. Τα εργαλεία της θα είναι οι τιτλοποιήσεις απαιτήσεων της και σφιχτές δράσης συλλογής των χρεών πελατών της.
Ειδικότερα:
Με μεγάλη συμμετοχή αναλυτών και επενδυτών από όλο τον κόσμο ολοκληρώθηκε το InvestorDay 2020 του Ομίλου ΔΕΗ, που πραγματοποιήθηκε σε ειδική διαδικτυακή εκδήλωση.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, κ. Γιώργος Στάσσης και το ανώτερο management του Ομίλου ΔΕΗ παρουσίασαν τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές και το Επιχειρησιακό Σχέδιο για την περίοδο 2020-2023 σε περισσότερους από 200 αναλυτές και επενδυτές, ενώ είχαν την ευκαιρία να απαντήσουν και στις ερωτήσεις της επενδυτικής κοινότητας.
Η Διοίκηση της ΔΕΗ θα παρουσιάζει κάθε χρόνο την ίδια περίοδο το επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο σε ορίζοντα τριετίας στην επενδυτική κοινότητα, πρακτική που ακολουθούν διεθνώς οι μεγάλες εταιρείες, στο πρότυπο της σύγχρονης εταιρικής διακυβέρνησης.
Το επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΔΕΗ βασίζεται στους τρεις πυλώνες:
- Αύξηση της παραγωγής από ΑΠΕ
- Πλήρη ψηφιοποίηση σε όλο το εύρος των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων
- Επανατοποθέτηση της Εμπορικής δραστηριότητας σε τομείς προστιθέμενης αξίας, βάζοντας στο επίκεντρο τον πελάτη.
Παράλληλα, οι επιδόσεις του Ομίλου οδηγούν σε επίτευξη στόχων νωρίτερα από τους στόχους, που είχαν ανακοινωθεί στους αναλυτές τον Δεκέμβριο του 2019.
Συγκεκριμένα:
- Ο στόχος για επαναλαμβανόμενο EBITDA €650-700 εκατ. το 2020 αναθεωρείται σε €850-900 εκατ.
- Ο στόχος για EBITDA €1 δισ. το 2024, επιτυγχάνεται ήδη από το 2023.
- Ο στόχος για παραγωγή 1GW από ΑΠΕ το 2024 αναθεωρείται σε 1,5 GW ήδη από το 2023.
- Επισπεύδεται η απόσυρση ζημιογόνων λιγνιτικών μονάδων (η «Μεγαλόπολη 3» κλείνει το 2021 αντί του 2022).
Όπως ανέφερε κατά την παρουσίαση ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Γιώργος Στάσσης, «Σήμερα είμαστε σε διαφορετική θέση σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Συνεχίζουμε τον μετασχηματισμό των δραστηριοτήτων μας. Η Ομάδα είναι στη θέση της και τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά. Το πλάνο που παρουσιάσαμε δείχνει ότι μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους που είχαμε θέσει για το 2024 ήδη από το 2023. Πιστεύουμε ότι στα επόμενα χρόνια μπορούμε να επιταχύνουμε περαιτέρω. Η μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ με διατήρηση του management στη ΔΕΗ θα λειτουργήσει ως επιταχυντής για μεγαλύτερη ανάπτυξη, ώστε να αλλάξουμε πολύ γρηγορότερα και να πολλαπλασιάσουμε τη δυνατότητα “πράσινης” παραγωγής, να εξισορροπήσουμε πιο γρήγορα την μακροπρόθεσμη θέση μας και να μετατρέψουμε τη ΔΕΗ σε μία πραγματικά “Πράσινη Εταιρεία”. Σε αυτό το πλαίσιο αναζητούμε νέες επενδυτικές ευκαιρίες, ειδικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, που είναι και στρατηγική μας προτεραιότητα, καθώς και στον τομέα των τηλεπικοινωνιακών υποδομών».
Ειδικότερα:
Τους στόχους της εταιρείας ανά τομέα δραστηριότητας και τις προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνει η παρουσίαση της ΔΕΗ που παρουσιάστηκε σήμερα ενώπιον επενδυτών κατά το Investor Day της ΔΕΗ.
Το επικαιροποιημένο “Business Plan” της εταιρείας για την περίοδο 2021-2023 επιβεβαιώνει την στροφή της μεγαλύτερης ενεργειακής εταιρείας της Ελλάδας στη πράσινη ενέργεια με τους στόχους για το 2023 να περιλαμβάνουν την μείωση της συμβατικής παραγωγής από 11 GW σε 8.5 GW , την αύξηση των ΑΠΕ από 0,2GW σε 1.5GW , μερίδιο λιανικής στις 28.9 TWh από 28.4 TWh και αύξηση της ρυθμιζόμενης περιουσιακής βάσης στη διανομή (distribution RAB) από 3.0 δις ευρώ σε 3.5 δις ευρώ.
Στις στρατηγικές επενδύσεις της επιχείρησης περιλαμβάνονται πρωτοβουλίες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και των τηλεπικοινωνιών. Σε ότι αφορά το πρώτο κομμάτι, στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργήσει 1000 νέα σημεία φόρτισης ανά την Ελλάδα μέσα στα επόμενα 2 με 3 χρόνια.
Ταυτόχρονα, η ΔΕΗ στοχεύει τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και σχεδιάζει επενδύσεις, όπου σε πρώτη φάση, θα αξιοποιήσει τα 242.000 μήκους δίκτυα ηλεκτρισμού του ΔΕΔΔΗΕ, για να “κουμπώσουν” πάνω τους οπτικές ίνες και σε δεύτερη φάση αυτά θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας 5G.
Προς βελτίωση του οικονομικού της προφίλ και του πιστωτικού ρίσκου, η ΔΕΗ θέτει συγκεκριμένους στόχους με ορίζοντα το 2023.
Συγκεκριμένα:
Έσοδα μεγαλύτερα των 4 δις ευρώ
EBITDA άνω των 1.1 δις ευρώ
Δαπάνες κεφαλαίου σε περίπου 1.1 δις ευρώ
Μόχλευση (Leverage) 3.5x
Επιπρόσθετα των παραπάνω, η ΔΕΗ δηλώνει για ακόμη μια φορά την πρόθεσή της να μειώσει την εξάρτηση από το λιγνίτη και την έκθεσή της στα δικαιώματα ρύπων CO2.
Δείτε εδώ ολόκληρη την παρουσίαση της ΔΕΗ στο Investor Day.
energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου