Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Σδούκου: Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τόσο την ΔΕΗ, όσο και συνολικά τον κλάδο

 
Το νέο τοπίο στην αγορά ενέργειας όπως αυτό διαμορφώνεται μετά από την πανδημία αλλά και τα βήματα για την υλοποίηση της «πράσινης ατζέντας» της κυβέρνησης περιγράφει η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε συνέντευξη που παραχωρεί στο insider.gr.
Η Γενική Γραμματέας σημειώνει ότι «η απολιγνιτοποίηση είναι
ήδη εδώ και θα την φθάσουμε μέχρι τέλος» ενώ αναφερόμενη στη ρευστότητα της ΔΕΗ και στην κατάσταση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, επισημαίνει ότι «παρακολουθούμε τις εξελίξεις σε πραγματικό χρόνο και είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τόσο την ΔΕΗ, όσο και συνολικά τον κλάδο, με λήψη στοχευμένων οριζόντιων μέτρων που σχεδιάζονται βάσει των αναγκών που προκύπτουν».
Για τον ΔΕΔΔΗΕ, σημειώνει ότι ο διαγωνισμός βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας και προγραμματίζεται να ξεκινήσει στο γ’ τρίμηνο του έτους ενώ αναφορικά με τις υπόλοιπες ιδιωτικοποιήσεις υπογραμμίζει ότι «έχουμε τον προγραμματισμό μας –και τον υλοποιούμε με συνέπεια- χωρίς βέβαια να παραβλέπουμε τη μεγάλη μεταβλητότητα στις διεθνείς αγορές λόγω της του κορονοΐου».
Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τα προγράμματα εξοικονόμησης και η Ηλεκτροκίνηση εξακολουθούν να βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής του υπουργείου και μάλιστα μέσα στους επόμενους μήνες θα ανακοινωθούν νέες δράσεις και μέτρα για την ταχύτερη υλοποίηση των επενδύσεων στους συγκεκριμένους τομείς.
Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη που παραχώρησε η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΝ στο insider.gr: 
1. Η κυβέρνηση έχει μια φιλόδοξη «πράσινη» ατζέντα, η Ελλάδα είναι ανάμεσα στα πιο φιλόδοξα κράτη για την Πράσινη Συμφωνία. Η πανδημία δημιουργεί νέες συνθήκες στην αγορά και προκλήσεις για την «επόμενη ημέρα». Κάποιοι κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν ότι οι νέες συνθήκες ίσως να μεταθέσουν χρονικά το πρόγραμμα απολιγνιτοποίησης της κυβέρνησης…
Αντιλαμβάνομαι τις ανησυχίες που εκδηλώνονται για την επόμενη μέρα. Είναι, πράγματι, ένα απαιτητικό και σύνθετο εγχείρημα, αλλά οφείλουμε να πετύχουμε και θα πετύχουμε. Πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να συνειδητοποιήσουμε όλοι, ότι η απολιγνιτοποίηση είναι ήδη εδώ και θα την φθάσουμε έως το τέλος. Αυτή είναι και παραμένει αμετάβλητη η στρατηγική της κυβέρνησης. Σας αναφέρω ενδεικτικά, πως τον περασμένο Μάρτιο, η συμμετοχή του λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα της χώρας ήταν μόλις 11%, όταν παλιότερα άγγιζε το 40-50%. Προ ημερών δε, και συγκεκριμένα στις 30 Απριλίου, σταμάτησε την λειτουργία του η λιγνιτική μονάδα της ΔΕΗ στο Αμύνταιο. Η τηλεθέρμανση του Αμυνταίου θα λειτουργεί από τον Οκτώβριο με βιομάζα! Όπως βλέπετε λοιπόν, η απολιγνιτοποίηση έχει ήδη ξεκινήσει. 
Η κυβέρνηση προχωρά με σχέδιο και έχει θέσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ήδη έχουν ληφθεί οι πρώτες αποφάσεις για παροχή Φυσικού Αερίου στις τηλεθερμάνσεις και για δίκτυα Φυσικού Αερίου στην Φλώρινα και την Μεγαλόπολη. Καμιά πόλη δεν θα μείνει χωρίς θέρμανση μετά την παύση της λειτουργίας των λιγνιτικών μονάδων. Η αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου των εν λόγω περιοχών, από τον ρυπογόνο λιγνίτη στις πράσινα ΑΠΕ είναι στα άμεσα σχέδια της κυβέρνησης με την εγκατάσταση 2 GW στην Δυτ. Μακεδονία και 1 GW στην Μεγαλόπολη.  Η Ε.Ε. με το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης θα χρηματοδοτήσει, σε μεγάλο βαθμό, τα έργα που θα υλοποιηθούν.
Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι για να διεκδικήσουμε υψηλή χρηματοδότηση από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι άμεσα και με συγκεκριμένες προτάσεις. Για το λόγο αυτό θέλω να τονίσω ότι έχουν ήδη ξεκινήσει εντατικά οι εργασίες της Συντονιστικής Επιτροπής, υπό τον κ. Μουσουρούλη, που θα καταρτίσει το αναπτυξιακό σχέδιο για τις περιοχές αυτές, με την πολύτιμη συνεισφορά των τοπικών αρχών και της τοπικής κοινωνίας. 
Πιστεύω ότι η κρίση του κορονοϊού όχι μόνο δεν θα καθυστερήσει την απολιγνιτοποίηση, αλλά θα αναδείξει ακόμη περισσότερο την ανάγκη για την βιώσιμη ανάπτυξη ενός νέου παραγωγικού μοντέλου στις περιοχές αυτές, που θα παρέχει περισσότερες θέσεις εργασίας και απείρως καλύτερες προοπτικές.  
2. Τι κίνητρα θα δώσετε σε ιδιώτες και μικρομεσαίους για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών πράσινης ενέργειας (με αφορμή και την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τις ΑΠΕ);
Το Υπουργείο έχει δώσει ξεκάθαρα το στίγμα του σε αυτό το θέμα. Εδώ και περίπου ένα χρόνο προνοεί, με τη διαρκή λήψη  μέτρων, ώστε να διευκολύνει την εγκατάσταση νέων σταθμών ΑΠΕ, τόσο από μεγάλους όσο και από μικρούς και μικρομεσαίους επενδυτές, με στόχο, όχι μόνο την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και Κλίμα (ΕΣΕΚ), αλλά παράλληλα τη μείωση του ενεργειακού κόστους για τους καταναλωτές και την τόνωση της ανάπτυξης, μέσω επενδύσεων σε σταθμούς ΑΠΕ. Λάβετε υπόψη ότι την περίοδο που διανύουμε, το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από σταθμούς ΑΠΕ, όπως για παράδειγμα φωτοβολταϊκούς και αιολικούς, έχει μειωθεί δραστικά. Μπορώ να σας βεβαιώσω ότι είναι συγκρίσιμο με το κόστος ηλεκτροπαραγωγής από  συμβατικές μονάδες, ενώ είναι αρκετά χαμηλότερο και από εκείνο που πληρώνουν οι καταναλωτές, μέσα από τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος.
Παράλληλα, τα επόμενα έτη αναμένεται η περαιτέρω διείσδυση της παραγωγής ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της χώρας να μειώσει περαιτέρω το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος. Είναι ήδη μεγάλος ο κατάλογος των δράσεων και των μέτρων που έχουμε υιοθετήσει έως τώρα. Σας εγγυώμαι ότι θα συνεχίσει να μεγαλώνει τους επόμενους μήνες, προκειμένου να στηριχτούν οι  επενδύσεις για την εγκατάσταση νέων σταθμών ΑΠΕ, από όλο το φάσμα των ιδιωτών. Δεν έχει στεγνώσει ακόμη το μελάνι από την ψήφιση του νόμου στον οποίο προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η επιτάχυνση και απλοποίηση της του πρώτου σταδίου αδειοδότησης των ΑΠΕ. Τούτο σημαίνει ότι τα δύο χρόνια αναμονής για τον υποψήφιο επενδυτή που ξέραμε έως τώρα, ψαλιδίζονται στις μόλις 40 ημέρες. Ψηφιοποιούμε όλη τη διαδικασία.
Αποδείξαμε στην πράξη την εκπεφρασμένη προτεραιότητα της κυβέρνησης να θέσει σε πλήρη εφαρμογή όλα τα προαπαιτούμενα ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της εθνικής ενεργειακής και κλιματικής στρατηγικής, για μεγάλη ενίσχυση των «καθαρών» μορφών ενέργειας και μείωση των εκπομπών ρύπων κατά την επόμενη δεκαετία. Στους αμέσως επόμενους στόχους θέτω την περαιτέρω ενίσχυση της αυτοπαραγωγής, με ενεργειακό συμψηφισμό, όπως ο συνδυασμός της αυτοπαραγωγής με συστήματα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Έργα που συνιστούν επενδύσεις μικρής κλίμακας, είναι ιδανικά για μικρομεσαίους επενδυτές και οδηγούν σε σημαντική μείωση του ενεργειακού κόστους. 
Για να δώσω ένα παράδειγμα, ένα μικρό φ/β σήμερα έχει κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας περίπου 60 €/MWh, το οποίο βαίνει συνεχώς μειούμενο, όταν οι χρεώσεις του ρεύματος και των λοιπών ρυθμιζόμενων χρεώσεων που πληρώνει ο απλός καταναλωτής είναι αρκετά υψηλότερες.
Να σας ενημερώσω, ακόμη πως βρισκόμαστε σε συζητήσεις με τους Διαχειριστές ώστε στη Β’ Φάση της αναμόρφωσης της αδειοδοτικής διαδικασίας των σταθμών ΑΠΕ, να υπάρξουν προβλέψεις για την αλλαγή του τρόπου ανάπτυξης και επέκτασης των δικτύων, ώστε όλοι οι μικροί επενδυτές που αδυνατούν, σήμερα, να συνδεθούν στο δίκτυο λόγω του υφιστάμενου κορεσμού του, να έχουν επιτέλους τη δυνατότητα να υλοποιήσουν το έργο τους. Δεν σας κρύβω δε, πως το όραμά μας είναι, μέσω της διεσπαρμένης παραγωγής ΑΠΕ να έχουμε "win -win" αποτελέσματα. 
  • Τόνωση της ανάπτυξης σε όλη τη χώρα μέσω της εγκατάστασης νέων σταθμών ΑΠΕ
  • Μείωση του ενεργειακού κόστους
  • Μείωση της ενεργειακής εξάρτησης
  • Καθαρότερο περιβάλλον
3. Πώς αναμένεται να προχωρήσει η υλοποίηση των προγραμμάτων ενεργειακής εξοικονόμησης για κατοικίες αλλά και για δημόσια κτήρια;
Το Υπουργείο ετοιμάζεται να   προχωρήσει τόσο στον επόμενο κύκλο του προγράμματος «Εξοικονομώ Κατ’Οίκον», που αποτελεί ένα από τα γνωστότερα, μακροβιότερα και πιο επωφελή προγράμματα για τους πολίτες, όσο και στο «Ηλέκτρα», δηλαδή, το αντίστοιχο πρόγραμμα επεμβάσεων βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης για τα δημόσια κτήρια. 
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη για την ενεργειακή απόδοση και εξοικονόμηση, στο πλαίσιο του ΕΣΕΚ. Ειδικότερα, το «Εξοικονομώ κατ’Οίκον» θα χρηματοδοτήσει συγκεκριμένες παρεμβάσεις σε κατοικίες σε όλη την χώρα, με συγκεκριμένα κριτήρια και στόχους εξοικονόμησης ενέργειας. Αυτές τις ημέρες επικαιροποιούμε τις επιλέξιμες παρεμβάσεις, τα κόστη, τα ποσοστά επιδότησης και όλες τις υπόλοιπες τεχνικές λεπτομέρειες του προγράμματος. Ελπίζουμε πως, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα ανακοινώσουμε τη μορφή που θα προσλάβει ο νέος κύκλος, την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος, τις τεχνικές και διαδικαστικές λεπτομέρειες και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία. 
Όσον αφορά στο «Ηλέκτρα», είναι, όπως γνωρίζετε, το αντίστοιχο πρόγραμμα για τα κτίρια του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Περιλαμβάνει και αυτό –μεταξύ άλλων- συγκεκριμένες παρεμβάσεις, κριτήρια, ποσοστά επιδότησης, στόχους ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας. Υπάρχει ωστόσο μια σημαντική και ειδοποιός διαφορά, καθώς το «Ηλέκτρα» στοχεύει και στην ενεργοποίηση των Εταιρειών Ενεργειακών Υπηρεσιών (ESCOs). Και τούτο διότι βασική παράμετρος του προγράμματος θα είναι η συμμετοχή των εν λόγω εταιρειών, τόσο στο επίπεδο της μελέτης και υλοποίησης, όσο και στο επίπεδο χρηματοδότησης των επιλέξιμων και εγκεκριμένων παρεμβάσεων.
Με αυτό τον τρόπο στοχεύουμε στη μόχλευση των απαραίτητων ιδιωτικών πόρων, στην τεχνική αρτιότητα των παρεμβάσεων, καθώς και στην μεγιστοποίηση της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης. Και αυτό το πρόγραμμα σκοπεύουμε να ανακοινώσουμε και να ενεργοποιήσουμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
4. Από τον περασμένο Ιούλιο έχει γίνει ένας αγώνας δρόμου για να σωθεί η ΔΕΗ με εμφανή τα θετικά αποτελέσματα στις αρχές του προηγούμενου φθινοπώρου. Ωστόσο, λόγω των έκτακτων συνθηκών, η εταιρεία καταγράφει μια μεσοσταθμική μείωση 20% στα χρήματα που εισπράττει ενώ οι χρηματοδοτικές της ανάγκες «τρέχουν». Το υπουργείο έχει δρομολογήσει δράσεις για τη στήριξη της αγοράς ρεύματος. Θα προχωρήσετε σε περαιτέρω ενέργειες για να αποφευχθεί μια επιδείνωση της οικονομικής θέσης της επιχείρησης;
Εξυπακούεται ότι θα προχωρήσουμε σε περαιτέρω στοχευμένες ενέργειες, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο. Στο σημείο αυτό, δράττομαι της ευκαιρίας να αναδείξω και τη διαφορά κουλτούρας που διέπει το ΥΠΕΝ, σε ό,τι αφορά στις σχέσεις με την αγορά.
Από την έναρξη της πανδημίας και κυρίως, από την έναρξη των μέτρων περιορισμού, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, πέραν των καταγεγραμμένων πρωτοβουλιών που μετουσιώθηκαν σε αντίστοιχες Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου (για παράδειγμα, διευκόλυνση προμηθευτών για σύναψη συμβάσεων, εξόφληση λογαριασμών με ηλεκτρονικό τρόπο, δυνατότητα μερικής εξόφλησης ρυθμιζόμενων χρεώσεων σε δόσεις για προμηθευτές προκειμένου να αντιμετωπιστεί η παρατηρούμενη μείωση εισπραξιμότητας) αποφάσισε να βρίσκεται σε διαρκή επαφή με τους εμπλεκόμενους στην αγορά και να παρακολουθεί τα τεκταινόμενα εκ του σύνεγγυς.
Ως εκ τούτου, με πρωτοβουλία μας και σε συνεργασία με την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, τυποποιήθηκε και στάλθηκε προς το σύνολο των προμηθευτών, αρχείο παρακολούθησης στοιχείων εισπραξιμότητας, που συμπληρώνεται και υποβάλλεται τόσο στο ΥΠΕΝ όσο και στην ΡΑΕ, σε εβδομαδιαία βάση, προκειμένου να παρακολουθούμε την εικόνα της εισπραξιμότητας.
Ακόμη, βρισκόμαστε σε άμεση επαφή με τους προμηθευτές, μέσω της διεξαγωγής τηλεδιασκέψεων ανά δεκαπενθήμερο, κατά τη διάρκεια των οποίων έχουν τη δυνατότητα να μας ενημερώνουν για τις ανησυχίες τους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, κάτι που αξιοποιούμε, ως ΥΠΕΝ ώστε να σχεδιάζουμε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά και ουσιαστικά μέτρα για τη στήριξη της αγοράς. Ως εκ τούτου, το μήνυμα είναι σαφές: παρακολουθούμε τις εξελίξεις σε πραγματικό χρόνο και είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τόσο την ΔΕΗ, όσο και συνολικά τον κλάδο, με λήψη στοχευμένων οριζόντιων μέτρων που σχεδιάζονται βάσει των αναγκών που προκύπτουν. 
5.Οι διαγωνισμοί για τις ΔΕΠΑ Εμπορίας και Υποδομών έχουν ξεκινήσει με τις καλύτερες προοπτικές. Να αναμένουμε ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας; Όσον αφορά στις άλλες δύο βασικές ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις, εκείνη του ΔΕΔΔΗΕ και του ΑΔΜΗΕ, πώς διαμορφώνεται το χρονοδιάγραμμα αυτή τη στιγμή;
Οι ιδιωτικοποιήσεις στον ενεργειακό κλάδο (που αποτελούν τα δυο τρίτα του συνολικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων) εντάσσονται στη στρατηγική μας για προσέλκυση κεφαλαίων και τεχνογνωσίας, στοιχεία απαραίτητα για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των δικτύων ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου.
Για τη ΔΕΠΑ Υποδομών και τη ΔΕΠΑ Εμπορίας μου με ρωτήσατε, και οι δυο εταιρείες προσέλκυσαν πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον στην φάση των της υποβολής μη δεσμευτικών προσφορών. Ειδικά για την ΔΕΠΑ Εμπορίας ήταν πολύ ενθαρρυντικό ότι λάβαμε 9 προσφορές στις 23 Μαρτίου, εν μέσω της πανδημίας! Το ΤΑΙΠΕΔ αξιολογεί τους φακέλους και ελπίζουμε ότι σύντομα θα καταλήξει στην short list των επενδυτικών σχημάτων που θα προχωρήσουν στην φάση της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών και για τις δυο εταιρίες. 
Για τον ΔΕΔΔΗΕ, η ΔΕΗ με τους συμβούλους της προετοιμάζει τους όρους του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του 49% με ισχυρά δικαιώματα μειοψηφίας, που προγραμματίζεται να ξεκινήσει στο γ’ τρίμηνο του έτους. 
Για τον ΑΔΜΗΕ, όπως γνωρίζετε, με το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο –που αποτελεί πλέον νόμο του κράτους- άνοιξε ο δρόμος για την μείωση του ποσοστού του Δημοσίου κάτω από το 51%, κάτι που αποτελεί προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα προχωρήσουμε αύριο, αλλά θέλουμε να είμαστε έτοιμοι για να προχωρήσουμε οπότε το κρίνουμε σκόπιμο.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον και για τους δυο Διαχειριστές είναι σημαντικό, με δεδομένο ότι και οι δυο εταιρίες –όπως και η ΔΕΠΑ Υποδομών-, εκ της φύσεώς τους (ρυθμιζόμενο από τη ΡΑΕ έσοδο) είναι λιγότερο «εκτεθειμένες» στις συνθήκες των αγορών σε σχέση με άλλες εταιρίες. Έχουμε τον προγραμματισμό μας –και τον υλοποιούμε με συνέπεια- χωρίς βέβαια να παραβλέπουμε τη μεγάλη μεταβλητότητα στις διεθνείς αγορές λόγω της του κορονοϊού.
6.Η ραγδαία μείωση στις συγκεντρώσεις ρύπων πάνω από τις μεγάλες πόλεις εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που ελήφθησαν για να αντιμετωπιστεί η εξάπλωση του κορονοϊού, ανέδειξε το πόσο πολύτιμη θα είναι στο μέλλον η στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Σε ποιό στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός του Υπουργείου;
Πράγματι, παρατηρήσαμε με μεγάλη ικανοποίηση το πόσο άλλαξαν τα δεδομένα με την ατμοσφαιρική ρύπανση στις ελληνικές πόλεις κατά το διάστημα που ίσχυσαν οι περιορισμοί στην κυκλοφορία, λόγω της πανδημίας. Αυτή η αλλαγή στην ποιότητα του αέρα οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στο ότι υποχρεωθήκαμε να βγάλουμε τα ποδήλατα από τις αποθήκες μας και να τα χρησιμοποιήσουμε αντί των ρυπογόνων ΙΧ που παρέμειναν για εβδομάδες στα γκαράζ μας.  Αυτή η ευπρόσδεκτη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης -που συνέπεσε με την αυστηρή καραντίνα σε παγκόσμιο επίπεδο- μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί. Γνωρίζουμε πως ο τομέας των οδικών μεταφορών ευθύνεται, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Οπότε δεν πρέπει να μας προκαλεί έκπληξη το γεγονός πως οι αέριοι ρύποι μειώθηκαν στο μισό σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις στην περίοδο της καραντίνας, ενώ και στην Ελλάδα είχαμε αντίστοιχες μειώσεις των ρύπων που σχετίζονται με την κίνηση οχημάτων, κυρίως στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. 
Ακριβώς για το σκοπό αυτό εργαζόμαστε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εδώ και πολλούς μήνες, πάνω στο project της προώθησης της ηλεκτροκίνησης και των οικολογικών μετακινήσεων, ώστε κάποια ημέρα στο όχι πολύ μακρινό μέλλον, ο καθαρός αέρας να είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση που προέκυψε συμπτωματικά. 
Σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε μια δράση, που θα επιδοτεί, με τη μορφή οικολογικού bonus, την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων όλων των κατηγοριών, δηλαδή ηλεκτρικά ποδήλατα,δίκυκλα, ΙΧ και ταξί. Εκτός από αυτή τη δράση, θα ήθελα να σας ενημερώσω πως βρισκόμαστε στα τελικά στάδια προετοιμασίας νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, μέσω του οποίου θα διευκολύνεται η διείσδυσή της με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.
Ενδεικτικά σας αναφέρω πως καθορίζουμε τις υποχρεώσεις των φορέων της αγοράς υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ επιβάλλουμε την εγκατάσταση κατάλληλης ηλεκτρολογικής υποδομής, σε ποσοστό των θέσεων στάθμευσης στα νέα κτήρια, ώστε να επιτραπεί σε μεταγενέστερο χρόνο η φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. 
Ακόμη θεσμοθετούμε την υιοθέτηση γενναίων κινήτρων, φορολογικού χαρακτήρα, προς τις επιχειρήσεις, που θα κάνουν ακόμα πιο ελκυστική την απόκτηση και χρήση ΗΟ, καθώς και την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης από αυτές. Πρέπει να ανοίξουμε όλες τις πτυχές της αγοράς ηλεκτροκίνησης αν θέλουμε να έχουμε πραγματικά "πράσινες" μετακινήσεις.
Χρειαζόμαστε, πάνω από όλα, να ετοιμάσουμε τις υποδομές, ώστε η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων να γίνεται από καθαρές πηγές ενέργειας. Όλα τούτα που σας παραθέτω, σημαίνουν ένα και μόνο πράγμα: Η Ηλεκτροκίνηση έρχεται ακάθεκτη και θα μείνει, να μην έχετε καμία αμφιβολία! Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να μου επιτρέψετε ένα πιο προσωπικό σχόλιο σχετικά με όλα τούτα που μας απασχολούν σήμερα.
Η πρόσφατη κρίση του κορονοϊού έδειξε, θεωρώ, το πρόσωπο που έχουμε μάθει, δυστυχώς, ως  Έλληνες, να υποτιμούμε και να αγνοούμε. Επιδείξαμε υπευθυνότητα, κατανόηση, αλληλεγγύη. Ακούσαμε και ακολουθήσαμε τις συστάσεις των ειδικών και των επιστημόνων μας. Προφανώς έπαιξε μεγάλο ρόλο η άμεση και έγκαιρη κινητοποίηση της κυβέρνησης, σε επίπεδο ανώτατης ηγεσίας, που απέδειξε ότι έχει ισχυρά αντανακλαστικά τα οποία συνέβαλαν στο θετικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, δεν θα πετυχαίναμε το σημερινό αποτέλεσμα χωρίς τη στάση που επέδειξε σύσσωμος ο ελληνικός λαός. Και πιστεύω ακράδαντα ότι την ίδια στάση μπορούμε, μέσα από διαρκή και υπεύθυνη ενημέρωση του πολίτη, να δείξουμε στα καίρια ζητήματα της προστασίας του περιβάλλοντος και της "πράσινης" ανάπτυξης.

Πένη Χαλάτση
insider.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου