Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Απτόητη η ΔΕΗ από την πανδημία απειλεί με διακοπές ρεύματος

Απτόητη η ΔΕΗ από την πανδημία απειλεί με διακοπές ρεύματοςΜπορεί οι απολύσεις, οι αναστολές συμβάσεων και τα αναγκαστικά λουκέτα λόγω των μέτρων από την πανδημία να έδωσαν τη χαριστική βολή στο εισόδημα εκατομμυρίων ανθρώπων, αλλά η ΔΕΗ εξακολουθεί απτόητη να απειλεί με διακοπές ρεύματος λόγω απλήρωτων λογαριασμών.
Αυτό συμβαίνει την ώρα που ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο
και στο όνομα της «διάσωσης» της εταιρείας, επιβλήθηκαν φαραωνικές αυξήσεις στο ρεύμα πάνω από 15%. Το αποτέλεσμα, όπως σημειώνει σχετικό δημοσίευμα της Εφημαρίδας των Συντακτών, ήταν στο εξάμηνο Σεπτεμβρίου 2019 - Φεβρουαρίου 2020 να καταγραφεί  μείωση εισπράξεων κατά 400 εκατ. ευρώ σε σχέση με το ίδιο διάστημα μεταξύ 2018-2019, όπως επισήμανε πρόσφατα ανακοίνωση του τμήματος ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ.
Επιπλέον, οι απειλές της ΔΕΗ στα νοικοκυριά εκτοξεύονται την ώρα που μένουν στο απυρόβλητο 65.000 στρατηγικοί μεγαλο-οφειλέτες προηγούμενων ετών, από τους οποίους θα μπορούσαν να εισπραχθούν τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με σχέδιο της προηγούμενης διοίκησης που εγκαταλείφθηκε, μαζί με το σχέδιο τιτλοποίησης οφειλών που θα απέφερε περί τα 500 εκατ. ευρώ (από σύνολο οφειλών άνω των 2 δισ.).
Η κατάσταση είναι τόσο εξόφθαλμα απαράδεκτη, που την αναδεικνύουν ακόμη και βουλευτές της ΝΔ. 'Οπως ο Μ. Χαρακόπουλος, που σε Ερώτησή του προς τον υπουργό Περιβάλλοντος ζήτησε  αναστολή διακοπών ρεύματος όσο διαρκεί η καραντίνα. Η απάντηση τόσο του κ. Χατζηδάκη όσο και της ίδιας της ΔΕΗ ήταν αρνητική.
Ο μεν Κ. Χατζηδάκης (στις 9/4), όπως αναφέρει η Εφημερίδα των Συντακτών, ανέφερε ότι η ΔΕΗ και ορισμένοι άλλοι ιδιωτικοί πάροχοι έχουν ήδη λάβει μέτρα διευκόλυνσης των καταναλωτών και κατέληγε ότι «υπάρχει σαφές πλαίσιο προστασίας των ευάλωτων ομάδων το οποίο παραμένει σε ισχύ και επιδιώκεται συστηματικά η αναζήτηση οφειλών των στρατηγικών κακοπληρωτών». Η δε απάντηση του διοικητή της ΔΕΗ κ. Στάσση υπενθύμιζε απλώς τα μέτρα που ανακοινώθηκαν στις 26/3 για τρεις μήνες (δωρεάν πάγιο στη χαμηλή τάση, έκπτωση 8% στο τιμολόγιο σε ορισμένες κατηγορίες πελατών και 5 ευρώ για ηλεκτρονικό λογαριασμό).
Μέσα στον Μάρτιο καταγράφηκαν ποσοστά λογαριασμών που έληξαν απλήρωτοι άνω του 25% για όλους τους παρόχους ρεύματος. Διόλου τυχαία η ΠΝΠ της 30/3 προέβλεπε γενναιόδωρες παρατάσεις σε όλες τις προθεσμίες που έτρεχαν για τους επενδυτές και τους επιχειρηματίες της ενέργειας, ενώ για τους καταναλωτές τίποτε, εκτός από τις εξ αποστάσεως συναλλαγές.

Η Εφημερίδα των Συντακτών καταγράφει και την περίπτωση πολίτη, ο οποίος ζήτησε να εισπράξει το πιστωτικό υπόλοιπό του από την ΔΕΗ, αλλά η εταιρεία του έστειλε... και έναντι.
Μέχρι τις 5 Μαρτίου 2020 ο πολίτης ήταν καταναλωτής της ΔΕΗ, όπως μας εξηγεί πολίτης τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας. Μετά πήγε σε ιδιωτική εταιρεία. Η ΔΕΗ τού έβγαλε πιστωτικό υπόλοιπο 220,23 ευρώ. Ολο το προηγούμενο διάστημα εξοφλούσε τους λογαριασμούς του μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ.
Καθώς τα καταστήματα της ΔΕΗ, εξαιτίας της πανδημίας, ήταν κλειστά απευθύνθηκε στην εξυπηρέτηση πελατών ρωτώντας πώς θα πάρει το ποσό που του πιστώθηκε. Η υπάλληλος τον ρώτησε αν έχει αριθμό παροχής συγγενικού ή φιλικού προσώπου για να γίνει πίστωση του ποσού σε αυτόν! Με άλλα λόγια η ΔΕΗ, αντί να διευκολύνει με πίστωση του ποσού σε λογαριασμό IBAN του καταναλωτή, τον εξαναγκάζει να υποχρεωθεί σε άλλον πάροχο!
Στην εποχή των ηλεκτρονικών συναλλαγών, τα χρήματα θα μπορούσαν να είχαν πιστωθεί στον τραπεζικό του λογαριασμό απευθείας, αφού η ΔΕΗ έχει το IBAN του. Τόσο απλό. Αλλά η υπόθεση είχε κι άλλη εξέλιξη. Ρώτησε αν υπάρχει τμήμα κατάλληλο που να διεκπεραιώνει παρόμοιες περιπτώσεις.
«Ναι, υπάρχει τέτοια υπηρεσία», άκουσε με κατάπληξη τη φωνή από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής. «Και γιατί δεν υπάρχει στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ ή δεν μας κατευθύνετε εσείς σε αυτήν;», ρώτησε.
«Εμείς έχουμε επίσημη ενημέρωση για την ύπαρξη της υπηρεσίας αυτής, ωστόσο δεν έχουμε την έγκριση να το ανακοινώνουμε επίσημα», του απάντησαν!
Διευκρίνισαν, όμως, ότι ενημερώνουν στις περιπτώσεις που τεθεί σχετικό ερώτημα. Ακρη δεν έβγαλε, δεν του έδωσαν τηλέφωνο επικοινωνίας με τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Του είπαν να διατυπώσει το αίτημα ηλεκτρονικά (!) μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ! Το έπραξε αρχές Απριλίου, έστειλε και δεύτερο μέιλ στις 16/4 αλλά ούτε φωνή ούτε ακρόαση.
Στο μεταξύ στις 4 Μαρτίου 2020, μία ημέρα πριν από την αλλαγή παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος, η ΔΕΗ τού έστειλε λογαριασμό «έναντι» (για διάστημα ενός μήνα), με χρέωση 149 ευρώ, όταν η εγγύηση που είχε δώσει ήταν 148,63 ευρώ! Ευελπιστούμε ότι πρόκειται για καθαρή σύμπτωση...
tvxs.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου