Χαμένη υπόθεση είναι πλέον οριστικά ακόμα και η προσέγγιση στις μνημονιακές δεσμεύσεις όσον αφορά τη μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ στη λιανική του ρεύματος. Σύμφωνα με ανεπίσημες
πληροφορίες του energypress το μήνα Νοέμβριο αντί να μειωθεί, το ποσοστό της ΔΕΗ αυξήθηκε κατά μία ολόκληρη μονάδα, φτάνοντας και πάλι στα επίπεδα του 84,2% από 83,21% που ήταν στο τέλος Οκτωβρίου.
Ότι κέρδισε η ΔΕΗ φαίνεται ότι το έχασαν οι ιδιώτες πάροχοι και ιδίως οι τρείς καθετοποιημένοι όμιλοι του χώρου.
Θυμίζουμε ότι βάσει των δεσμεύσεων της χώρας, ο στόχος ήταν να έχει η ΔΕΗ μερίδιο 75,24% στο τέλος του 2017 και βέβαια να φτάσει κάτω από 50% το 2020.
Εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, το περιβάλλον που δημιουργείται θα είναι ιδιαίτερα προβληματικό καθώς αποδεικνύεται ότι το «εργαλείο» των δημοπρασιών τύπου NOME, παρότι κράτησε ζωντανή την αγορά της λιανικής, δεν επαρκεί για την επίτευξη των στόχων.
Αυτό αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα δεδομένου ότι οι δημοπρατούμενες ποσότητες στα NOME είναι και πάλι υπό συζήτηση υπό το φως των εξελίξεων στον θέμα της αποεπένδυσης του λιγνιτικού δυναμικού της ΔΕΗ.
Από την άλλη βέβαια, η ενίσχυση των ποσοστών της ΔΕΗ δημιουργεί ίσως ευνοϊκότερο περιβάλλον για να προχωρήσει η λύση που έχει δρομολογήσει η εταιρεία για πώληση πελατολογίου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι, παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις, και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ εξετάζει πλέον την προοπτική να ρίξει το βάρος της προς μια τέτοια λύση, εάν βεβαίως λυθούν τα νομικά και άλλα προβλήματα που αναφύονται.
Την ίδια στιγμή, οι υψηλές τιμές στις οποίες κατέληξε η τελευταία δημοπρασία NOME, καθώς και οι υψηλές τιμές της ΟΤΣ, έχουν δημιουργήσει ένα νέο σκηνικό ειδικά στη Μέση Τάση, όπου υπάρχει πλέον μεγάλη κινητικότητα.
Και τούτο διότι οι ιδιωτικές εταιρείες προμήθειας ρεύματος, για να μην γράφουν υπέρογκες ζημιές, έχουν αναπροσαρμόσει προς τα πάνω τα τιμολόγια των πελατών τους, κυρίως εκείνα που περιλάμβαναν πολύ χαμηλές προσφορές.
Η αναγγελία των αυξήσεων έχει θορυβήσει, όπως είναι φυσικό, τους πελάτες της Μέσης Τάσης, οι οποίοι ζητούν εκ νέου προσφορές από τον ανταγωνισμό, δημιουργώντας μια έντονη κινητικότητα, που μεταφράζεται, ως ένα βαθμό τουλάχιστον, σε μετακινήσεις μεγάλων καταναλωτών από εταιρεία σε εταιρεία, ακόμα και σε μετακινήσεις προς τη ΔΕΗ.
energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου