Το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα που οδηγεί σε διακανονισμούς οφειλών προς τις ΔΕΚΟ, λανθασμένοι λογαριασμοί από τη ΔΕΗ και η μεγάλη αύξηση των εξ αποστάσεως συναλλαγών, κυρίως μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων, αποτελούν τις βασικές αιτίες για την αύξηση κατά 28,7% των αναφορών που υποβλήθηκαν το 2017 στον Συνήγορο του Καταναλωτή σε σύγκριση με το 2016.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΣτΚ που παρουσιάστηκε
χθες σε κοινή συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το 2017 αυτές ανήλθαν συνολικά σε 9.757, αριθμός ρεκόρ στην ιστορία της ανεξάρτητης αρχής. Σημαντικότερη αύξηση καταγγελιών-αναφορών σημειώθηκε στους κλάδους των ηλεκτρονικών επικοινωνιών- ταχυδρομικών υπηρεσιών (61,1%), των υπηρεσιών υγείας (56,1%), της ενέργειας-ύδρευσης (33,4%), των μεταφορών (24%) και των υπηρεσιών αναψυχής (15,8%). Οι κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές, ως ποσοστό επί του συνόλου των αναφορών της Αρχής, είναι οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες-ταχυδρομικές υπηρεσίες (38,5%), τα καταναλωτικά αγαθά (24,9%), οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (16,1%) και η ενέργεια-ύδρευση (8,7%). Πάνω από τις μισές αναφορές, το 57,7%, σχετίζεται με οικονομικής φύσης διαφορές και ειδικότερα με εσφαλμένους λογαριασμούς, αδικαιολόγητες ή αδιαφανείς τιμολογήσεις, αθέμιτες διαδικασίες είσπραξης, αλλαγές στον συνήθη τρόπο χρέωσης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ερμηνεία που δίνει ο ΣτΚ για την αύξηση των καταγγελιών το 2017, λέγοντας ότι καταρχάς οφείλεται «στην παρατεταμένη και παγιωμένη αδυναμία των καταναλωτών, εν μέσω της συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους και της υψηλής φορολογικής πίεσης που δέχονται, να εξυπηρετήσουν, ταυτόχρονα, και τις πάγιου χαρακτήρα οικονομικές υποχρεώσεις τους (τράπεζες-δάνεια, ενέργεια-ύδρευση, ηλεκτρονικές επικοινωνίες), με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα αιτήματα ρύθμισης και διακανονισμού οφειλών και οι συναφείς καταγγελίες αναφορικά με τις διαδικασίες είσπραξής τους, ιδίως με την εμπλοκή εισπρακτικών εταιρειών».
Επίσης, ο ΣτΚ κάνει λόγο για επανεμφάνιση προβλημάτων για τα οποία είχε εκδώσει συστάσεις στο παρελθόν με τις οποίες, όμως, δεν συμμορφώνονται οι προμηθευτές. Παραδείγματα αυτών, σύμφωνα με την έκθεση, είναι η μη αναστολή αξιώσεων της ΔΕΗ από καταναλωτές παρά το γεγονός ότι υπάρχουν λανθασμένοι λογαριασμοί, πολύμηνες καθυστερήσεις και σημαντικά λάθη από τον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) κατά τη διαδικασία ελέγχου των μετρήσεων, αλλά και επιβολή τελών αποχέτευσης από την ΕΥΔΑΠ σε περιπτώσεις αφανών διαρροών ύδατος.
energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου