Οι κινήσεις της κοινοπραξίας, πολλές εκ των οποίων έγιναν ερήμην των ΡΑΕ και ΑΔΜΗΕ, ναρκοθέτησαν επί της ουσίας τη συνεργασία
Το χρονικό ενός… προαναγγελθέντος ναυαγίου δείχνει να είναι η σύντομη – μόλις ενός έτους – προσπάθεια που κατέβαλαν (;) ΑΔΜΗΕ και η κοινοπραξία
Euroasia Interconnector προκειμένου να υλοποιήσουν από κοινού το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής.
Σχεδόν από την αρχή που τέθηκε το θέμα της συνεργασίας των δύο πλευρών και ιδίως αμέσως μετά την καταρχήν συμφωνία στην οποία αυτές κατέληξαν, η κοινοπραξία προβαίνει σε ενέργειες που κάθε άλλο παρά προωθούν της υλοποίησή της.
Έτσι, η πορεία της συνεργασίας ήταν ουσιαστικά προδιαγεγραμμένη.
Το World Energy News καταγράφει της ημερομηνίες - σταθμούς της άδοξης συνεργασίας.
- Στις αρχές Αυγούστου 2017, η ΡΑΕ ζητά από τον ΑΔΜΗΕ να διερευνηθούν οι συνεργασίες και συνέργειες που κρίνονται απαραίτητες αναφορικά με την υλοποίηση του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) Euroasia Interconnector, στο σκέλος της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής.
-Στις 6 Οκτωβρίου 2017, ο ΑΔΜΗΕ υπογράφει Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) με την Euroasia Interconnector Ltd, προκειμένου η τελευταία να μπορεί να λάβει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση τις επόμενες ημέρες ( 12 Οκτωβρίου) Σε αυτό αναφέρεται ρητά ότι ο ΑΔΜΗΕ θα έχει τουλάχιστον το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ειδικού σκοπού που θα συσταθεί (SPV).για την χρηματοδότηση και κατασκευή της διασύνδεσης, η Euroasia Interconnector Ltd 39% ενώ υπήρχε πρόβλεψη για συμμετοχή άλλων ιδιωτών στο υπολειπόμενο 10%.
-Στις 10 Οκτωβρίου 2017 ΡΑΕ και ΡΑΕΚ υπογράφουν κοινή απόφαση διασυνοριακού επιμερισμού του κόστους της διασύνδεσης Ελλάδας - Κύπρου.
- Παρά τις ενέργειες που προηγήθηκαν, η Euroasia δεν υποβάλει αίτηση για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στις 12 Οκτωβρίου
- Στις 20 Νοεμβρίου του 2017 ο ΑΔΜΗΕ στέλνει αναλυτικό Προσχέδιο Συμφωνίας Μετόχων (SHA) που βασίστηκε στο MoU της 6ης Οκτωβρίου, ώστε να προχωρήσουν οι συνομιλίες σε συγκεκριμένη βάση και ζητά σχόλια επί του κειμένου. Ο Euroasia στέλνει λίγες ημέρες αργότερα ολιγόλογο γενικό κείμενο απόψεων, χωρίς προτάσεις και αναφορές στο αναλυτικό κείμενο που είχε στείλει ο ΑΔΜΗΕ.
- Τον Δεκέμβριο του 2017 ο Euroasia υπογράφει για το ίδιο έργο MoU με άλλο Ευρωπαίο Διαχειριστή, την γερμανικών συμφερόντων Elia, ερήμην του ΑΔΜΗΕ και της ΡΑΕ.
- Τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2018 η Euroasia Interconnector Ltd οργανώνει με τις Περιφέρειες Αθηνών και Κρήτης «εκδηλώσεις ενημέρωσης του κοινού» ερήμην του ΑΔΜΗΕ και χωρίς να αναφέρει την μεταξύ τους συνεργασία.
- Αρχές Απριλίου 2018 με κοινή επιστολή προς ΑΔΜΗΕ και Euroasia η ΡΑΕ ζητά κοινή υποβολή αναλυτικής περιγραφής του έργου μέχρι τις 31 Μαϊου
- Εντός του Απριλίου η κοινοπραξία Euroasia προκηρύσσει το έργο διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής εν αγνοία του ΑΔΜΗΕ (και της ΡΑΕ). Η προκήρυξη αναρτάται στην ιστοσελίδα της εταιρείας https://www.euroasia-interconnector.com/news-and-events/. Την ίδια περίοδο, τεχνικά συνεργεία του EuroAsia Interconnector ξεκινούν προπαρασκευαστικές εργασίες στην Κορακιά του Δήμου Μαλεβιζίου, χαρτογραφώντας την περιοχή όπου προορίζεται να ξεκινήσει το υποθαλάσσιο καλώδιο.
- Προς τα τέλη του μήνα ο Euroasia αποστέλλει στον ΑΔΜΗΕ κείμενο συμφωνίας σε εντελώς διαφορετικό πλαίσιο από όσα είχαν συζητηθεί και συμφωνηθεί, σε πλήρη αντίθεση με την κοινή απόφαση ΡΑΕ - ΡΑΕΚ και το MoU της 6ης Οκτωβρίου 2017.
- Αρχές Μαϊου 2018 ο ΑΔΜΗΕ συνάπτει δανειακή σύμβαση ύψους 200 εκατ. ευρώ με τις κινεζικές τράπεζες Bank of China και ICBC, ξεκαθαρίζοντας ότι τα κεφάλαια αυτά θα αποτελέσουν βάση για τη χρηματοδότηση της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής.
- Μέσα στον Μάιο καθίσταται σαφές ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΑΔΜΗΕ και Euroasia έχουν καταλήξει σε αδιέξοδο.
- 12 Ιουνίου 2018 φτάνουν στην Αθήνα στελέχη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ACER), της Κομισιόν (το τμήμα της DG Energy που έχει υπό την ευθύνη του τα PCI) και της ΡΑΕΚ προκειμένου να μετάσχουν σε ευρεία σύσκεψη με την ελληνική ΡΑΕ, στελέχη του ΥΠΕΝ και τους δυο ενδιαφερόμενους με σκοπό να δρομολογηθούν οι απαραίτητες αποφάσεις για το «ξεμπλοκάρισμα» του έργου. Κατά το προηγούμενο διάστημα η ΡΑΕ έχει καλέσει ΑΔΜΗΕ και Euroasia Interconnector, να καταθέσουν όλα τα στοιχεία που πιστοποιούν το βαθμό ωριμότητας κάθε σχεδίου (άδειες, μελέτες, εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων κ.λπ.), Στη συνάντηση αυτή, Κομισιόν και Ρυθμιστές δίνουν στις δυο πλευρές προθεσμία 10 ημερών για να «τα βρουν» και κλείνουν νέα συνάντηση.
- 26 Ιουνίου πραγματοποιείται δεύτερη ευρεία σύσκεψη μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών. Καθίσταται σαφές ότι μοναδική βάση συζήτησης είναι η δημιουργία κοινής εταιρείας στη βάση των προβλεπόμενων στο αρχικό MoU, Δίνεται καταληκτική προθεσμία έως τις 12 Ιουλίου για τη Συμφωνία Μετόχων και ζητείται από τον Euroasia να καταθέσει συγκεκριμένα σχόλια στο προσχέδιο που έχει υποβάλει (προ μηνών...) ο ΑΔΜΗΕ.
- 12 Ιουλίου 2018: Πιστοποιείται το αδιέξοδο και καταρρέουν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΑΔΜΗΕ - Euroasia.
www.worldenergynews.gr
Euroasia Interconnector προκειμένου να υλοποιήσουν από κοινού το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής.
Σχεδόν από την αρχή που τέθηκε το θέμα της συνεργασίας των δύο πλευρών και ιδίως αμέσως μετά την καταρχήν συμφωνία στην οποία αυτές κατέληξαν, η κοινοπραξία προβαίνει σε ενέργειες που κάθε άλλο παρά προωθούν της υλοποίησή της.
Έτσι, η πορεία της συνεργασίας ήταν ουσιαστικά προδιαγεγραμμένη.
Το World Energy News καταγράφει της ημερομηνίες - σταθμούς της άδοξης συνεργασίας.
- Στις αρχές Αυγούστου 2017, η ΡΑΕ ζητά από τον ΑΔΜΗΕ να διερευνηθούν οι συνεργασίες και συνέργειες που κρίνονται απαραίτητες αναφορικά με την υλοποίηση του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) Euroasia Interconnector, στο σκέλος της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής.
-Στις 6 Οκτωβρίου 2017, ο ΑΔΜΗΕ υπογράφει Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) με την Euroasia Interconnector Ltd, προκειμένου η τελευταία να μπορεί να λάβει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση τις επόμενες ημέρες ( 12 Οκτωβρίου) Σε αυτό αναφέρεται ρητά ότι ο ΑΔΜΗΕ θα έχει τουλάχιστον το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ειδικού σκοπού που θα συσταθεί (SPV).για την χρηματοδότηση και κατασκευή της διασύνδεσης, η Euroasia Interconnector Ltd 39% ενώ υπήρχε πρόβλεψη για συμμετοχή άλλων ιδιωτών στο υπολειπόμενο 10%.
-Στις 10 Οκτωβρίου 2017 ΡΑΕ και ΡΑΕΚ υπογράφουν κοινή απόφαση διασυνοριακού επιμερισμού του κόστους της διασύνδεσης Ελλάδας - Κύπρου.
- Παρά τις ενέργειες που προηγήθηκαν, η Euroasia δεν υποβάλει αίτηση για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στις 12 Οκτωβρίου
- Στις 20 Νοεμβρίου του 2017 ο ΑΔΜΗΕ στέλνει αναλυτικό Προσχέδιο Συμφωνίας Μετόχων (SHA) που βασίστηκε στο MoU της 6ης Οκτωβρίου, ώστε να προχωρήσουν οι συνομιλίες σε συγκεκριμένη βάση και ζητά σχόλια επί του κειμένου. Ο Euroasia στέλνει λίγες ημέρες αργότερα ολιγόλογο γενικό κείμενο απόψεων, χωρίς προτάσεις και αναφορές στο αναλυτικό κείμενο που είχε στείλει ο ΑΔΜΗΕ.
- Τον Δεκέμβριο του 2017 ο Euroasia υπογράφει για το ίδιο έργο MoU με άλλο Ευρωπαίο Διαχειριστή, την γερμανικών συμφερόντων Elia, ερήμην του ΑΔΜΗΕ και της ΡΑΕ.
- Τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2018 η Euroasia Interconnector Ltd οργανώνει με τις Περιφέρειες Αθηνών και Κρήτης «εκδηλώσεις ενημέρωσης του κοινού» ερήμην του ΑΔΜΗΕ και χωρίς να αναφέρει την μεταξύ τους συνεργασία.
- Αρχές Απριλίου 2018 με κοινή επιστολή προς ΑΔΜΗΕ και Euroasia η ΡΑΕ ζητά κοινή υποβολή αναλυτικής περιγραφής του έργου μέχρι τις 31 Μαϊου
- Εντός του Απριλίου η κοινοπραξία Euroasia προκηρύσσει το έργο διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής εν αγνοία του ΑΔΜΗΕ (και της ΡΑΕ). Η προκήρυξη αναρτάται στην ιστοσελίδα της εταιρείας https://www.euroasia-interconnector.com/news-and-events/. Την ίδια περίοδο, τεχνικά συνεργεία του EuroAsia Interconnector ξεκινούν προπαρασκευαστικές εργασίες στην Κορακιά του Δήμου Μαλεβιζίου, χαρτογραφώντας την περιοχή όπου προορίζεται να ξεκινήσει το υποθαλάσσιο καλώδιο.
- Προς τα τέλη του μήνα ο Euroasia αποστέλλει στον ΑΔΜΗΕ κείμενο συμφωνίας σε εντελώς διαφορετικό πλαίσιο από όσα είχαν συζητηθεί και συμφωνηθεί, σε πλήρη αντίθεση με την κοινή απόφαση ΡΑΕ - ΡΑΕΚ και το MoU της 6ης Οκτωβρίου 2017.
- Αρχές Μαϊου 2018 ο ΑΔΜΗΕ συνάπτει δανειακή σύμβαση ύψους 200 εκατ. ευρώ με τις κινεζικές τράπεζες Bank of China και ICBC, ξεκαθαρίζοντας ότι τα κεφάλαια αυτά θα αποτελέσουν βάση για τη χρηματοδότηση της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής.
- Μέσα στον Μάιο καθίσταται σαφές ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΑΔΜΗΕ και Euroasia έχουν καταλήξει σε αδιέξοδο.
- 12 Ιουνίου 2018 φτάνουν στην Αθήνα στελέχη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ACER), της Κομισιόν (το τμήμα της DG Energy που έχει υπό την ευθύνη του τα PCI) και της ΡΑΕΚ προκειμένου να μετάσχουν σε ευρεία σύσκεψη με την ελληνική ΡΑΕ, στελέχη του ΥΠΕΝ και τους δυο ενδιαφερόμενους με σκοπό να δρομολογηθούν οι απαραίτητες αποφάσεις για το «ξεμπλοκάρισμα» του έργου. Κατά το προηγούμενο διάστημα η ΡΑΕ έχει καλέσει ΑΔΜΗΕ και Euroasia Interconnector, να καταθέσουν όλα τα στοιχεία που πιστοποιούν το βαθμό ωριμότητας κάθε σχεδίου (άδειες, μελέτες, εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων κ.λπ.), Στη συνάντηση αυτή, Κομισιόν και Ρυθμιστές δίνουν στις δυο πλευρές προθεσμία 10 ημερών για να «τα βρουν» και κλείνουν νέα συνάντηση.
- 26 Ιουνίου πραγματοποιείται δεύτερη ευρεία σύσκεψη μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών. Καθίσταται σαφές ότι μοναδική βάση συζήτησης είναι η δημιουργία κοινής εταιρείας στη βάση των προβλεπόμενων στο αρχικό MoU, Δίνεται καταληκτική προθεσμία έως τις 12 Ιουλίου για τη Συμφωνία Μετόχων και ζητείται από τον Euroasia να καταθέσει συγκεκριμένα σχόλια στο προσχέδιο που έχει υποβάλει (προ μηνών...) ο ΑΔΜΗΕ.
- 12 Ιουλίου 2018: Πιστοποιείται το αδιέξοδο και καταρρέουν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΑΔΜΗΕ - Euroasia.
www.worldenergynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου