Μεγάλη έμφαση στην συμμετοχή της “απόκριση της ζήτησης”, δηλαδή της δυνατότητας των καταναλωτών ηλεκτρισμού, μεγάλων όπως οι βιομηχανίες αλλά και μικρότερων να περιορίζουν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας εξασφαλίζοντας κατά τρόπο αυτό διαθέσιμη ισχύ στο σύστημα τις ώρες αιχμής, δίνει η ΕΕ στους νέους μηχανισμούς για τη
διασφάλιση της επάρκειας ισχύος.
Η κατεύθυνση αυτή της ΕΕ, δεν αποτυπώνεται μόνον στο σχετικό κανονισμό, ο οποίος προβλέπει ότι τα νέα αυτά “πιστοποιητικά ισχύος” θα αφορούν τις μονάδες ανεξαρτήτως της τεχνολογίας που χρησιμοποιούν, συμπεριλαμβανομένης της ισχύος που εξασφαλίζουν οι διασυνδέσεις και η απόκριση της ζήτησης, αλλά και στους όρους που θέτει η ΕΕ προκειμένου να εγκρίνει τους μηχανισμούς που προτείνουν οι διάφορες χώρες- μέλη.
Το θέμα είναι εξαιρετικά επίκαιρο, αφού η χώρα μας δεν έχει ακόμα καταθέσει στην ΕΕ το σχέδιό της για τον σχετικό μηχανισμό, - τώρα ξεκινούν οι σχετικές προετοιμασίες.
Ο μηχανισμός θα αποζημιώνει τις μονάδες για τη διαθέσιμη ισχύ που εξασφαλίζουν στο σύστημα και θα λειτουργεί μέσω δημοπρασιών, στις οποίες εκτός από τις παραγωγικές μονάδες θα λαμβάνουν μέρος και οι καταναλωτές, όπως βιομηχανικές μονάδες κλπ αλλά και φορείς που εκπροσωπούν συλλογικά μικρότερα φορτία.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι τροποποιήσεις που επέβαλε η Κομισιόν στη Γερμανία προκειμένου να εγκρίνει το σχέδιο της για τον Μηχανισμό Επάρκειας Ισχύος , ώστε να εξασφαλίσει ότι το νέο σύστημα θα αποζημιώνει με ανταγωνιστικούς όρους την απόκριση της ζήτησης.
Πιο συγκεκριμένα, οι Βρυξέλλες για να δώσουν το πράσινο φως στη Γερμανία, ζήτησαν την τροποποίηση του γερμανικού σχεδίου, προκειμένου νέος μηχανισμός να επιτρέπει, όσον αφορά την απόκριση της ζήτησης, τα εξής:
1) Τη συμμετοχή στο σχήμα των ηλεκτρικών φορτίων που σχετίζονται με τα δίκτυα μέσης τάσης.
2) Τη συμμετοχή των aggregators, δηλαδή φορέων συλλογικής εκπροσώπησης φορτίων
3) τα μικρότερα φορτία να μπορούν να συμμετάσχουν ατομικά, χάρη στη μείωση του ελάχιστου επιλέξιμου μεγέθους από τα 10 στα 5 MW
4) Υποχρέωση αγοράς όλης της προσφερόμενης ισχύος κάθε έξι μήνες αντί για δύο χρόνια, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο και άρα και το κόστος συμμετοχής της απόκρισης της ζήτησης στο σύστημα.
5) Ο αριθμός των δοκιμών να μειωθεί σε 2 κάθε χρόνο, από 12 του αρχικού σχεδίου πράγμα που θα επιτρέψει στην απόκριση της ζήτησης να δώσει πιο ανταγωνιστικές προσφορές
6) Η συμμετοχή στον μηχανισμό να επιτρέπεται μόνον για τα μη ελαστικά φορτία, πράγμα που θα διασφαλίζεται από την υποχρέωσή των ενδιαφερομένων να μην συμμετέχουν σε σχήματα διακοψιμότητας ή στην αγορά εξισορρόπησης για τους τελευταίους 36 μήνες
7) Οι λειτουργοί της απόκρισης της ζήτησης θα μπορούν να συμμετάσχουν για περιορισμένη χρονική περίοδο, ώστε να τους δοθεί κίνητρο να πωλούν την υπηρεσία αυτή απ’ ευθείας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
/www.businessenergy.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου