Τρίτη 29 Ιουνίου 2021

K. Σκρέκας: To κόστος της ΔΕΗ από τον λιγνίτη είναι αυξημένο κατά 30-40 ευρώ ανά MWh

K. Σκρέκας: To κόστος της ΔΕΗ από τον λιγνίτη είναι αυξημένο κατά 30-40 ευρώ ανά MWh

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι μέχρι το 2023 θα έχουν κλείσει όλα τα λιγνιτικά εργοστάσια

Τις ενεργειακές προτεραιότητες της χώρας παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκας κατά το συνέδριο Green Deal Greece 21.

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι μέχρι το 2023 θα έχουν κλείσει όλα τα

λιγνιτικά εργοστάσια.

Εκτός από την Πτολεμαΐδα 5 που το 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η μετατροπή της σε καύση φυσικού αερίου και θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ως καύσιμο και μείγμα υδρογόνου με φυσικό αέριο.

Η απόφαση για την απλοιγνιτοποίηση είπε ο κ. Σκρέκας, αποδεικνύεται σήμερα πόσο ορθή είναι καθώς όταν τον Σεπτέμβριο του 2019, την ανακοίνωσε ο Κ. Μητσοτάκης το κόστος των CO2 ήταν 20 ευρώ ανά τόνο ενώ σήμερα πλησιάζει τα 60 ευρώ ανά τόνο. Αυτό σημαίνει ότι αφού η ΔΕΗ για να παράξει μια MWh από λιγνίτη, εκπέμπει 1,2 ως 1,4 τόνους CO2, το κόστος  μόνο των ρύπων τον Σεπτέμβριο του 2019 ήταν 30 ευρώ ανά MWh και σήμερα είναι 90 ευρώ ανά MWh.

Mε άλλα λόγια είπε ο υπουργός ότι το κόστος της ΔΕΗ για την παραγωγή λιγνιτικού ρεύματος είναι γύρω στα 100 ευρώ ανά MWh όταν η χονδροεμπορική τιμή κινείται μεταξύ 60-70 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος της ΔΕΗ από τον λιγνίτη είναι αυξημένο κατά 30-40 ευρώ ανά MWh.

Παράλληλα, ο Κ. Σκρέκας έκανε αναφορά στην κατασκευή έργων ΑΠΕ, την αναβάθμιση του δικτύου και των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. «Το  κόστος των φωτοβολταϊκών βυθίστηκε πλέον στα 33 ευρώ, άρα η τεχνολογία αυτή είναι 60-70% φθηνότερη από τη λιγνιτική. Κατ' επέκταση, χρειάζεται αποθήκευση ενέργειας με μπαταρίες και αντλησιοταμίεσυη που στο σύνολο θα πρέπει να φτάσει τα 1,2-1,6 GW ως το 2030» είπε χαρακτηριστικά.

Aναλυτικά η ομιλία του υπουργού


«Είναι λίγο άχαρος ο ρόλος να πρέπει να μιλήσεις μετά τον Άδωνι τον Γεωργιάδη νομίζω, θα συμφωνείτε όλοι με αυτό.

Λοιπόν, εγώ θέλω να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο του Τ.Ε.Ε. τον Γιώργο τον Στασινό, τον καλό το φίλο, το συνάδελφο, φυσικά τους συνδιοργανωτές για την διοργάνωση της σημερινής ημερίδας που είναι τόσο σημαντική και αφορά την πράσινη συμφωνία.

Τι είναι η πράσινη συμφωνία;  Είναι η αποδοχή καταρχήν ότι η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και η κλιματική κρίση και οι επιπτώσεις της ήδη επηρεάζουν τις ζωές μας.  Αυτό είναι η πράσινη συμφωνία. 

Έχοντας συνειδητοποιήσει αυτό, τώρα μπορούμε να δούμε τι πρέπει να κάνουμε ώστε να αποτρέψουμε και τα αίτια που προκαλούν την κλιματική αλλαγή αλλά και να προσαρμοστούμε στις επιπτώσεις που η κλιματική κρίση έχει φέρει.

Θα σας πω για παράδειγμα ότι βγαίνουμε σιγά-σιγά από μια υγειονομική κρίση, από μια η πανδημία του Covid-19 η οποία έπιασε τον πλανήτη απροετοίμαστο.  Δεν τον περίμενε κανείς, κάποιοι μπορεί να το έλεγαν αλλά δεν είχε προετοιμαστεί σε καμία περίπτωση καμία χώρα.

Και είδαμε τι σκληρές επιπτώσεις αυτό είχε στην κοινωνική ζωή, στην οικονομική ζωή, σε όλο τον πλανήτη και πόσο με προβληματισμό κοιτάμε τι θα γίνει και τους επόμενους μήνες τώρα που έρχεται και το τέταρτο κύμα.

Άρα το ερώτημα είναι, δικαιούμαστε να αφήσουμε τον πλανήτη απροετοίμαστο, την κοινωνία απροετοίμαστη για την επόμενη μεγάλη κρίση, την κλιματική κρίση που όλοι γνωρίζουμε ότι έρχεται;

Αυτό είναι ένα ερώτημα το οποίο για την Ευρώπη είναι αυτονόητο και μπορεί να το απαντήσουμε πολύ γρήγορα αλλά δεν είναι αυτονόητο για όλους. Και εδώ το πρόβλημα είναι ότι πρέπει όλοι να κάνουν κάτι για να μπορέσουμε να αποτρέψουμε τα αίτια που προκαλούν την κλιματική αλλαγή και κατά συνέπεια την κλιματική κρίση. 

Δεν εξαρτάται μόνο από την Ευρώπη, δεν εξαρτάται μόνο από την Ελλάδα. Πρέπει και η Αμερική και είναι πάρα πολύ καλό που με τη νέα ηγεσία ο κύριος Μπάιντεν έβαλε ξανά την Αμερική στον ορθό δρόμο και στην ηγεσία θα έλεγα της παγκόσμιας κοινότητας για να αποτρέψει εκείνα τα αίτια τα οποία προκαλούν πραγματικά και αντιμετωπίζουμε την κλιματική αλλαγή.

Πρέπει η Κίνα να συμμετέχει, πρέπει η Αφρική, πρέπει όλες οι ήπειροι, πρέπει όλοι οι χώρες να συμμετέχουν.

Παρόλα αυτά όμως είναι σημαντικό κάποιοι να προχωρούν μπροστά, κάποιοι να πρωτοπορούν και αυτή είναι η Ευρώπη και η Ελλάδα που ως κράτος-μέλος είναι από τις πρώτες χώρες που ασπάστηκε το ευρωπαϊκό όραμα, η Ευρώπη να γίνει η πρώτη κλιματική ουδέτερη ήπειρος μέχρι το 2050.

Τι σημαίνει αυτό; Οι παραγόμενοι ρύποι, μαζί με αυτούς βέβαια που απορροφούνται γιατί υπάρχουν και δραστηριότητες που απορροφούν ρύπους, πρωτογενής τομέας, η φύση,  θα πρέπει να έχουνε μηδενικό αποτέλεσμα, μηδενικό ισοζύγιο.

Για να γίνει αυτό υπάρχουν κάποια άλλα χρονικά ορόσημα ενδιάμεσα. Το 2030, όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση αυτού του τόπου ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο στόχος ήτανε να μειωθούν κατά 44% οι ρύποι το 2030 σε σχέση με το 1990 και για αυτό το λόγο η παρούσα κυβέρνηση, ο προκάτοχός μου ο Κωστής Χατζηδάκης έκανε μια σπουδαία δουλειά με μια σπουδαία Επιτροπή, κάποια από τα μέλη είναι εδώ σήμερα και εκπονήσανε το εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα, όπου εκεί υπήρξαν όλες παρεμβάσεις, 44 δισ. ευρώ παρεμβάσεων και επενδύσεων, ώστε να μπορέσουμε να πετύχουμε τον στόχο της μείωσης των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου μέχρι το 2030,  κατά 44%.

Αυτό το πράγμα έχει αλλάξει. Αυτό έχει ανέλθει τώρα στο 55%, δηλαδή έχουμε μία αύξηση κατά σχεδόν 20% - 25% του στόχου, της φιλοδοξίας όπως λέμε της Ευρωπαϊκής φιλοδοξίας και η Ελλάδα και ο Έλληνα Πρωθυπουργός ήτανε από τους πρώτους που στήριξαν αυτήν την Ευρωπαϊκή απόφαση.

Ήταν από τις πρώτες χώρες η Ελλάδα που ασπάστηκε αυτό το νέο πια όραμα και το νέο Ευρωπαϊκό στόχο. Αλλά, δεν είναι μόνο αυτό. Όταν το, πολύ σωστά  είπε και ο Άδωνις ο Γεωργιάδης, το Σεπτέμβριο του 2019 στη Ν. Υόρκη σε εκείνη τη σύσκεψη του ΟΗΕ για την ενέργεια. Για το κλίμα.

Ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, ο Έλληνας Πρωθυπουργός ότι η Ελλάδα αποφάσισε να προχωρήσει στην πιο γρήγορη απολιγνιτοποίηση και απανθρακοποίηση της ηλεκτροπαραγωγής της στην Ευρώπη, ανάμεσα στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες.

Αποφάσισε ότι μέχρι το 2028 θα έχουμε κλείσει όλα τα λιγνιτικά εργοστάσια. Συγκεκριμένα, μέχρι το 2023 θα κλείσουν όλα τα λιγνιτικά εργοστάσια και το ένα που θα απομείνει το Πτολεμαΐδα 5, θα μετατραπεί σε εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο το 2025 και μάλιστα έτοιμο να μπορεί να αξιοποιεί και μείγμα φυσικού αερίου και υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης το ανακοίνωσε αυτό το Σεπτέμβριο του 2019,  εδώ από την αντιπολίτευση καλώς ή κακώς, υπήρχαν κάποια σχόλια τα οποία δεν υπερασπίζονταν αυτήν την απόφαση και κανένας δεν ήρθε τότε να επιβραβεύσει και να πει, ότι μπράβο, έστω και από την πλευρά της αντιπολίτευσης αναγνωρίζουμε αυτήν την πολύ κρίσιμη και σημαντική απόφαση.

Τότε ο κάθε τόνος διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπονταν στην ατμόσφαιρα, κόστιζε περίπου 20 ευρώ. Σήμερα μόλις δυο χρόνια μετά, ο κάθε τόνος διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται στην ατμόσφαιρα κοστίζει σχεδόν 60 ευρώ. Έχει σχεδόν τριπλασιαστεί το κόστος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Τότε ένα λιγνιτικό εργοστάσιο της ΔΕΗ το οποίο παρήγαγε μία μεγαβατόρα από λιγνίτη, εξέπεμπε και τώρα εκπέμπει, 1,2 ως 1,4 τόνους διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Άρα, τότε είχε ένα κόστος περίπου 30 ευρώ και σήμερα έχει ένα κόστος σχεδόν 90 ευρώ. Για κάθε ηλεκτρική μεγαβατώρα που παράγει η ΔΕΗ έχει ένα κόστος που αφορά μόνο το κόστος του διοξειδίου του άνθρακα, των ρύπων, σχεδόν 80 με 90 ευρώ. Βάλτε και το κόστος το πραγματικό που έχει, άρα 40 ευρώ, άρα έχει ένα κόστος μεγαβατώρας που ξεπερνάει τα 100 ευρώ.

Σας ενημερώνω για να ξέρετε ότι οι τιμές χοντρικής προσδιορίζονται κατά μέσο όρο στα 60 με 70 ευρώ το μήνα. Άρα η ΔΕΗ μπαίνει για κάθε λιγνιτική μεγαβατώρα που παράγει σε σχέση με την χονδρεμπορική τιμή 20 έως 40 ευρώ ανά μεγαβατώρα, επαναλαμβάνω, μέσα. Ζημιώνεται κατά 20-40 ευρώ.

Άρα τώρα καταλαβαίνει κάποιος τι σημαίνει ένας ηγέτης. Ένας ηγέτης είναι αυτός ο οποίος βλέπει κάτι το οποίο είναι τελικά προφανές, αν το κοιτάξεις βέβαια αφού πραγματοποιηθεί, μετά από ένα – δύο χρόνια. Αλλά το βλέπει πριν το δούνε οι άλλοι και αποφασίζει πριν οι άλλοι καταλάβουν γιατί πρέπει να πάρει αυτή την απόφαση. Και αυτός ο ηγέτης είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Για αυτό είμαστε τόσο πολύ σίγουροι και τόσο πολύ κινητοποιημένοι να βοηθήσουμε τον Κυριάκο Μητσοτάκη, την κυβέρνησή μας βέβαια, να μπορέσει να δώσει λύσεις και να πάρουμε αυτή την ευκαιρία να ανασχηματίσουμε το παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας.

Γιατί αυτό μπορεί να συμβεί. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει μία άλλη Ελλάδα. Το είδαμε αυτό, για παράδειγμα, μετά τις προσπάθειες του Υπουργείου Υγείας, του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, το είδαμε με το εμβολιαστικό πρόγραμμα. Όποιος πήγε να εμβολιαστεί, ελπίζω να έχουμε πάει όλοι, εμείς έχουμε πάει και έχουμε εμβολιαστεί πλήρως, είδαμε μία άλλη Ελλάδα.

Μία Ελλάδα που δεν  περίμενε σε ουρές, που δεν υπήρχανε φωνές, κραυγές, που υπήρχε υπηρεσία άμεση, εξυπηρέτηση του πολίτη, που σέβονταν τον πολίτη που ερχόταν και που τελείωνε πάρα πολύ γρήγορα. Μου έστειλαν εμένα τουλάχιστον προσωπικά τουλάχιστον τρία – τέσσερα μηνύματα να μου υπενθυμίσουν ότι εκείνη την Τετάρτη στις 19:00 η ώρα το απόγευμα έχω ραντεβού. Αυτή είναι η άλλη Ελλάδα που μπορούμε να την έχουμε και ήδη έχει έρθει. Και όλοι πρέπει να δουλέψουμε.

Και βέβαια η άλλη Ελλάδα θα έρθει μέσα από την υλοποίηση των παρεμβάσεων που ως κυβέρνηση έχουμε και θα πω κάποια πράγματα για αυτό, γιατί μακρηγόρησα δυστυχώς, σε ό,τι αφορά την προσπάθειά μας να υλοποιήσουμε τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας, τους ευρωπαϊκούς στόχους.

61% ήταν ο στόχος της συμμετοχής των ΑΠΕ στην τελική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2030 σύμφωνα με το τρέχον πρόγραμμα, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα. Όταν ο στόχος βέβαια να μειώσουμε τους ρύπους, είπαμε, ήταν γύρω στο 40-45%. Τώρα που πήγε 55% ο στόχος εκτιμάμε ότι θα πρέπει πάνω από το 67% της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες. Και για να γίνει αυτό δεν αρκεί μόνο να κατασκευάσουμε φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες.

Σίγουρα χρειάζεται να κατασκευάσουμε ΑΠΕ. Χρειάζεται όμως αυτές οι ΑΠΕ να μπορούνε να αποδίδουνε και να στέλνουνε το ρεύμα στο σύστημα, να υπάρξει η αναβάθμιση των δικτύων, ηλεκτρικών δικτύων και υψηλής τάσης και μέσης τάσης, δηλαδή και μεταφοράς και διανομής.

Και βέβαια θα πρέπει να υπάρχουνε και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας. Γιατί το πρόβλημα που έχουν οι ΑΠΕ σήμερα να πω σε αντιδιαστολή με το ότι το κόστος λιγνιτικής μεγαβατώρας είναι περίπου 100 ευρώ για τη Δ.Ε.Η., αντίστοιχα μετά τους τελευταίους διαγωνισμούς το κόστος της ηλιακής μεγαβατώρας έχει βυθιστεί στα 33 ευρώ.  Θα πω εγώ 37 με 40 ευρώ κατά μέσο όρο.

Δηλαδή σήμερα η ηλιακή μεγαβατώρα είναι 60% έως 70% πιο φτηνή από τη λιγνιτική μεγαβατώρα για να ξέρουμε που έχει πάει η κατάσταση. Βέβαια το μόνο πρόβλημα είναι ότι αυτή παράγεται μόνο όταν έχουμε ήλιο.

Άρα θα πρέπει να την αποθηκεύουμε και θα πρέπει να την χρησιμοποιούμε όταν πια δεν υπάρχει ήλιος ή όταν δεν υπάρχει άνεμος. Συστήματα αποθήκευσης, μπαταρίες, συστήματα αντλησιοταμίευσης τα οποία σήμερα προωθούνται στην Ελλάδα, θα αξιοποιήσουμε τουλάχιστον 450.000.000 ευρώ για να πετύχουμε το στόχο του να εγκαταστήσουμε συστήματα αποθήκευσης της τάξης του 1,2 έως 1,6 γιγαβάτ, εγκατεστημένης ισχύος, αποθηκευτικής ισχύος μάλλον μέχρι το 2030.

Αναβάθμιση δικτύων, άρα έχουμε αξιοποιήσουμε, άρα θα αξιοποιήσουμε 10 δισεκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των ηλεκτρικών δικτύων και για τις διασυνδέσεις των νησιών. Ήδη η μικρή διασύνδεση της Κρήτης έχει λάβει χώρα και έχει ηλεκτριστεί. Η μεγάλη διασύνδεση εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2023 και έπεται βέβαια και η επόμενη φάση διασύνδεσης του νοτίου Αιγαίου αλλά και του βορειοανατολικού Αιγαίου έτσι ώστε τα νησιά μας και αυτά επιτέλους να γίνουν πιο πράσινα.

Εκεί βέβαια έχουμε και έως 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία θα έρθουν από αυτό το Ταμείο των πράσινων νησιών τα οποία θα εισρεύσουν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τα νησιά μας πραγματικά να γίνουν πολύ πιο πράσινα και να αυξηθεί εκεί να γίνουν πολύ πιο κλιματικά ουδέτερα.

Από εκεί και πέρα για την απολιγνιτοποίηση έχουμε σχεδιάσει το σχέδιο δίκαιας αναπτυξιακής μετάβασης της δυτικής Μακεδονίας, 5 δισεκατομμύρια ευρώ, 2 δισεκατομμύρια ευρώ από τα ευρωπαϊκά ταμεία, 3 δισεκατομμύρια ευρώ από τον ιδιωτικό τομέα και τη μόχλευση ώστε να δημιουργηθούν 8.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2030.  Πολύ περισσότερες και πολύ πιο βιώσιμες βέβαια από αυτές που αντικαθιστούν σήμερα, γιατί εκ των πραγμάτων η απολιγνιτοποίηση θα φέρει και θέσεις εργασίας που εξαρτώνται από το λιγνίτη να μην υπάρχουν πια.

Δεν θα πρέπει να μείνει κανείς πίσω σε αυτό.

Στις μεταφορές, και ολοκληρώνω σιγά-σιγά, το πρώτο αίτιο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προκαλούν την κλιματική αλλαγή είναι φυσικά η ηλεκτροπαραγωγή όπως είπα από άνθρακα ή από λιγνίτη.

Το δεύτερο αίτιο είναι οι μεταφορές.  21% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα προέρχεται από τις μεταφορές. Εκεί έχουμε κάνει μια σπουδαία δουλειά και η Αλεξάνδρα Σδούκου η γενική γραμματέας που το είχε πάρει όταν ήμασταν αντιπολίτευση ακόμα και είχε κάνει εδώ πάλι εδώ στο «Νιάρχος» στον τελευταίο όροφο μια παρουσίαση που και από την τότε Κυβέρνηση δεν την είχαν υποδεχθεί με πολύ θετικές κριτικές.

Τα προηγούμενα 4 χρόνια πριν αναλάβουμε είχαν πουληθεί στην Ελλάδα 1.200 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τον πρώτο χρόνο της ανάληψης της διακυβέρνησης του τόπου από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και μετά τη δέσμη μέτρων που εισαγάγαμε, πουλήθηκαν διπλάσια, περισσότερα από 2.300 οχήματα μέσα σε ένα χρόνο.

Και σήμερα που μιλάμε 1 στα 10 αυτοκίνητα κάθε μήνα, νέα αυτοκίνητα που πωλούνται, που ταξινομούνται είναι καθαρά ηλεκτρικά ή plug in υβριδικά αυτοκίνητα.

Καταλαβαίνετε λοιπόν πως η κοινωνία είναι έτοιμη και βέβαια ερχόμαστε εκεί και τι λέμε; 400 εκατομμύρια για την ηλεκτροκίνηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. 100 εκατομμύρια για λεωφορεία  για δημοτικές, αστικές συγκοινωνίες εκτός Αθήνας – Θεσσαλονίκης, μαζί σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, 80 εκατομμύρια για την εγκατάσταση 10.000 φορτιστών σε όλη την Ελλάδα, 40 εκατομμύρια για 2.000 ταξί, με 20.000 ευρώ επιδότηση ανά ταξί και 2.500 η αντικατάσταση, δηλαδή 22.500 ευρώ για να μπορέσουν να αντικαταστήσουνε παλιότερα ρυπογόνα ταξί με νέα ηλεκτρικά. Ξέρετε πολύ καλά ότι τα ταξί κυκλοφορούνε μέσα στην πόλη όλη την ημέρα, πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από ένα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο και έτσι αναβαθμίζουμε τις υπηρεσίες, άρα απολαμβάνει καλύτερή και καλύτερο περιβάλλον εργασίας ο ίδιος ο ιδιοκτήτης ή ο οδηγός ταξί, καλύτερες υπηρεσίες, χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και χαμηλότερο κόστος λειτουργίας για τον ίδιο τον ταξιτζή, γιατί δεν πληρώνει φυσικά τα ορυκτά καύσιμα, τα οποία χρησιμοποιεί.

Αφήνω για το τέλος το Εξοικονομώ κατ’ οίκων. Την ενεργειακή εξοικονόμηση. Το τρίτο αίτιο το οποίο προκαλεί, εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, είναι το κτηριακό απόθεμα.

Ένα από τα πιο γερασμένα κτηριακά αποθέματα δυστυχώς στην Ευρώπη διαθέτει η χώρα. Το 80% των κτισμάτων έχουν κατασκευαστεί πριν της δεκαετίας του ’80 και του ’90.

Τι σημαίνει αυτό; Τεράστιες απώλειες, μεγάλος λογαριασμός ηλεκτρικής ενέργειας ή πετρελαίου ή θέρμανσης τέλος πάντων για τον νοικοκύρη ή για το διαχειριστή, και τον χρήση του κτηρίου και βέβαια τεράστιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Έχουμε προγραμματίσει ένα τεράστιο κύμα ανακαινίσεων και ενεργειακής αναβάθμισης της τάξης των 4 δισ. ευρώ συνολικής επένδυσης, 2 δισ. ευρώ η κρατική συμμετοχή και βέβαια σε αυτό αποφασίσαμε και έχουμε σύμβουλό μας άμεσο και ενδιάμεσο φορέα το Τεχνικό Επιμελητήριο, το πιο αρμόδιο ίσως για να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε το πιο πετυχημένο Εξοικονομώ το οποίο έχει ποτέ τρέξει στη χώρα.

Εδώ ολοκληρώνω. Ευχαριστώ πολύ τον Γιώργο Στασινό. Είμαστε σε καθημερινή πραγματικά συνεργασία, γιατί μπορεί να πετύχουμε τεράστια πράγματα εάν τελικά το κράτος χρησιμοποιήσει έτσι όπως πρέπει αποδοτικά το μοναδικό τεχνικό σύμβουλο θεσμικά που έχει, που είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Καλημέρα σας. Καλή συνέχεια».



www.worldenergynews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου